اخبار روز سینما جهان

دعوت آکادمی اسکار از بهرام بیضایی

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از 487 هنرمند فعال در عرصه سینما دعوت کرد تا در شاخه های مختلف به این نهاد سینمایی بپیوندند.

به گزارش ایسنا، بیل کرامر، مدیر عامل آکادمی و جانت یانگ، رئیس آکادمی گفت: امسال از اعضای جدید آکادمی استقبال می کنیم و بسیار هیجان زده هستیم. جامعه فیلمسازی.”

بهرام بیضایی سینماگر مشهور ایرانی در دو بخش کارگردانی و نویسندگی به عضویت آکادمی اسکار دعوت شده است. او یکی او یکی از 8 نفری است که امسال در بیش از یک شعبه به عضویت فرهنگستان درآمد.

«باشو غریبه کوچ»، «مرگ یزدگرد»، «چریک تارا»، «کلاغ»، «سفر»، «مسافران»، «شاید زمانی دیگر»، «سگ کشی» و… از جمله آثار سینمایی هستند. این کارگردان که در تئاتر نیز فعال است.

همچنین از مریم کشاورز در بخش نویسندگی و نسیم گورجی تهرانی در بخش تدوین و یاگانه مقدم، انیماتور ایرانی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده است.

لیلی گلدستون ستاره فیلم قاتلان ماه کامل، سلین سانگ کارگردان فیلم زندگی های گذشته، آلیس دیوپ کارگردان فرانسوی و بازیگرانی چون جسیکا آلبا، کاترین اوهارا و فیونا شاو از جمله 487 هنرمندی هستند که برای پیوستن به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک دعوت شده اند.

در میان دعوت شدگان امسال، 71 نامزد اسکار و 19 برنده اسکار برجسته هستند.

اگر همه این هنرمندان دعوت آکادمی اسکار را بپذیرند، تعداد اعضای اسکار به 10910 نفر می رسد که از این تعداد 9934 نفر واجد شرایط رای دادن در نود و هفتمین دوره جوایز اسکار در سال 2025 خواهند بود.

در سال‌های اخیر، آکادمی تلاش خود را بر افزایش تنوع در میان شاخه‌های خود متمرکز کرده است. تعداد مدعوین در چند سال گذشته حدود 400 نفر در سال باقی مانده است که از 819 دعوت شده در سال 2020 کاهش یافته است.

آکادمی اسکار اعلام کرد که دعوت شدگان امسال شامل 44 درصد زنان (4 درصد افزایش نسبت به سال 2023) و 41 درصد از اقلیت های قومی و نژادی (7 درصد افزایش نسبت به سال 2023) است. در مجموع 56 کشور و منطقه خارج از ایالات متحده در میان اعضای جدید بودند که 56 درصد از دعوت شدگان را تشکیل می دادند.

با اضافه شدن 2024 عضو، آکادمی اکنون شامل 35 درصد زنان، 20 درصد از اقلیت های نژادی و 20 درصد از کشورها و مناطق خارج از ایالات متحده است.

سال گذشته، آکادمی از 398 عضو جدید، از جمله تیلور سویفت، بازیگر برنده اسکار، هاوی کاوان، و ستارگانی مانند پل میاسکیل و آستین باتلر برای پیوستن به آکادمی دعوت کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا