برای فرار شیرینی ها یکی این یکی از محبوب ترین و متنوع ترین غذاها در سراسر جهان است. دسرها پایه اصلی مهمانی هستند یکی این یکی از اصلی ترین منوهای خوشمزه رستوران ها است که معمولاً بعد از غذا سرو می شود. زیرا شیرینی موجود در آنها به هضم بهتر غذا کمک می کند و در کنار چای و قهوه شامی دلپذیر محسوب می شود. دسرها در طعم های مختلفی مانند وانیلی، میوه ای، زعفرانی و شکلاتی تهیه می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. دسر آناناس و بستنی یکی کمپوت آناناس را می توان با بادام زمینی، بستنی، شیر، پودر ژله و غیره مخلوط کرد. یکی از خوشمزه ترین و جشن ترین دسرهایی است که با ترکیب آن تهیه می شود و برای مهمانی ها و جشن ها بسیار مناسب و زیباست. اگر می خواهید این دسر خاص و مجلل را به راحتی در خانه تهیه کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

کمپوت آناناس: 1 قوطی بزرگ
شیر: 1 لیوان
آب کمپوت آناناس: 1 لیوان
بستنی وانیلی: 1 فنجان
خامه قنادی: 1 پیمانه
پسته خرد شده: نصف پیمانه
پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
پودر ژله آناناس: 2 بسته
شکر: 5 قاشق غذاخوری

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا پودر ژله، پودر ژلاتین و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و آب آناناس را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا کاسه را روی بخار قوری یا سماور در حال جوش قرار دهید تا مواد آب شده و شفاف شوند. کاسه را از کتری خارج کرده و کنار بگذارید تا کمی خنک شود. در همین حین خامه قنادی را با همزن برقی 6 دقیقه بزنید تا فرم بگیرد سپس بستنی را که به دمای محیط رسیده است به همراه شیر به خامه زده شده اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا به غلظتی برسد. مختلط حالا ژله خنک شده را به این مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. در آخر آناناس خرد شده را به همراه بادام زمینی خرد شده داخل مخلوط دسر بریزید و هم بزنید تا ترکیب شوند. قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید، دسر را داخل قالب بریزید و قالب دسر را به مدت 8 ساعت در یخچال بگذارید تا دسر بسته شود.

برای خارج کردن دسر از قالب باید آن را از یخچال خارج کنید و به مدت 5 دقیقه بیرون بگذارید تا یخچال سردی خود را از دست بدهد. سپس یک چاقوی تیز و باریک دور لبه قالب بزنید تا دسر از قالب جدا شود. اگر قالب شما سیلیکونی باشد، دسر شما به راحتی و بدون نیاز به آب جوش در ظرف برمی گردد. باید بقیه قالب ها را در یک کاسه آب در حال جوش قرار دهید و یک دقیقه صبر کنید. اگر قالب شما فلزی باشد دسر در کمتر از یک دقیقه از قالب خارج می شود در حالی که قالب های پلاستیکی و چدنی به زمان بیشتری نیاز دارند. مراقب باشید قالب را برای مدت طولانی در آب جوش نگذارید. زیرا در این صورت دسر آبکی می شود و با زیر و رو کردن آن زیبا به نظر نمی رسد. به این ترتیب به محض اینکه احساس کردید دسر از قالب خارج شده، دوباره آن را در ظرف مورد نظرتان قرار دهید و روی دسر را با آناناس و پسته خرد شده تزئین کنید و نوش جان کنید.

روش تهیه خامه قنادی

به طور کلی می گویند برای شکل دادن به خامه قنادی، آن را با همزن برقی به مدت 15-20 دقیقه مخلوط می کنند. اما همانطور که می دانید در شکرک زدن نباید زیاد روی این زمان بندی ها تمرکز کنید و دانستن وسایلی که در اختیار دارید مهمتر از زمان بندی است. به عنوان مثال، میکسر شما ممکن است یک همزن متوسط ​​یا قدرتمند باشد. البته نتیجه ای که در 15 دقیقه با این دو همزن به دست می آید متفاوت است. کرم را می توان در 15 دقیقه با همزن متوسط ​​تهیه کرد. با این حال می توان در 8 دقیقه با یک همزن قدرتمند به همین نتیجه رسید. حالا اگر قدرت همزن خود را ندانید و حدود 15 دقیقه خامه را با همزن قوی مخلوط کنید، نتیجه خامه فرم گرفته نمی شود. به زمان بندی ها توجه کنید؛ اما ملاک اصلی باید آشنایی با ابزار کار شما باشد. در این قسمت نحوه درست فرم دادن به خامه قنادی را توضیح می دهیم.
هنگام خرید خامه از قنادی ها حتما بسته به نیاز خود آن را در بسته های نیم کیلویی، یک کیلویی یا کمتر بسته بندی کنید تا زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید فقط بسته مورد نیاز خود را از فریزر خارج کنید. . برای شروع باید کاسترد یخ زده را از فریزر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا آب شود و تبدیل به بستنی شود. سپس خامه را در کاسه بریزید و همزن را با سرعت متوسط ​​روشن کنید. پس از صاف شدن آن را روی سرعت بالا قرار دهید. وقتی خامه زده نشود براق است. با این حال، همانطور که شروع به آماده شدن می کند، رنگ آن به طور فزاینده ای مات می شود. وسط کار یکبار همزن را خاموش کنید و با لیسک به آرامی مخلوط کنید. خامه را زیر و رو کنید تا کرم کف بشقاب مخلوط شود. برای فرم دادن بهتر خامه، کاسه را با خامه در ظرفی حاوی یخ قرار دهید و سپس با همزن مخلوط کنید.
علاوه بر کرم مات کننده یکی یکی دیگر از علائم خامه فرم گرفته این است که آثاری از تیغه های مخلوط روی آن وجود دارد. وقتی سر همزن را از کاسه خامه خارج می کنید باید داخل خامه گیر کند. اگر وقتی خامه آماده شد ظرف را زیر و رو کنید، نمی ریزد. وقتی خامه آماده شد زیاد هم نزنید. هر بار به اندازه ای که نیاز دارید به خامه فرم دهید، زیرا پس از فرم دادن دیگر نمی توانید از آن برای تزئین کیک یا دسر استفاده کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :