اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور

در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر انتقال مبلغ قابل توجهی ارز از طریق صرافی های غیرمجاز در شبکه های اجتماعی به خارج از کشور و کلاهبرداری صورت گرفته، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رییس پلیس فتای غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری متهمی که در فضای مجازی مرتکب کلاهبرداری با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور شده بود، خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ شاهین حسنوند روز یکشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر انتقال مبلغ قابل توجهی ارز از طریق صرافی های غیرمجاز در شبکه های اجتماعی به خارج از کشور و کلاهبرداری صورت گرفته، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: در بررسی های اولیه انجام شده از جزئیات تراکنش های حساب مالباخته، مشخص گردید شاکی پس از واریز وجه به حساب متهم، اقدام به خرید گوشی تلفن همراه نموده که گوشی های خریداری شده در استان اردبیل مورد استفاده قرار گرفته و متهم همچنین اقدام به شارژ کیف پول دیجیتالی خود در صرافی والکس نیز نموده است.

 

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران تصریح کرد: برابر اقدامات فنی و تکمیلی کارشناسان پلیس فتا، موضوع حکایت از آن داشت که متهم اصلی با استفاده از کارت بانکی و سیم کارت های متعلق به معتادان متجاهر و اعتماد شهروندان و مالباختگان به صرافی های غیر مجاز در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

 

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از شناسایی متهم اصلی پرونده ، با هماهنگی مقام قضائی، طی یک عملیات موفق، کلاهبردار در محل سکونت خود در استان اردبیل دستگیر شد.

 

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا