اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دستور مهم رئیس‌جمهور برای روزنامه‌نگاران

بنا به درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از مسعود پزشکیان رییس‌جمهوری کشور و موافقت صورت گرفته، تمامی شکایت‌های حقوقی دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران پس گرفته می‌شود.

 

به گزارش ایلنا؛ هفته پیش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران طی نامه‌ای از رییس‌جمهوری درخواست کرد که همزمان با روز خبرنگار و با توجه به شعارهای انتخاباتی مسعود پزشکیان در شروع دولت چهاردهم شکایت‌های دوایر دولتی از خبرنگاران پس گرفته شود.

 

امروز مطلع شدیم رییس‌جمهوری با این تقاضا موافقت کرده‌اند. همچنین انجمن پیگیر اجرایی شدن این دستور خواهد بود.

 

متن نامه انجمن بدین شرح است:

 

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

 

رییس جمهوری محترم

 

با سلام و احترام

 

همانگونه که احتمالا مستحضرید طی سال‌های گذشته شکایات قضایی متعددی از سوی مقامات و نهادهای دولتی از خبرنگاران و اهالی رسانه عمدتا به دلیل ایفای وظایف حرفه‌ای به عمل آمده است. هرچند ارزیابی دقیقی از تعداد این شکایات وجود ندارد اما به نظر می‌رسد تعداد آنها بسیار زیاد است و از این بابت تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در گیرودار پرونده‌های قضایی و جریمه و حبس هستند.

 

با توجه به دیدگاه‌های مطرح شده از سوی جناب‌عالی در زمان تبلیغات انتخاباتی و مشی تاکید شده از سوی شما، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران تقاضا دارد طی فرمانی از نهادهای دولتی زیر نظر خود بخواهید آن دسته از شکایات خود از اهالی رسانه را که به صرف فعالیت رسانه‌ای ایشان صورت گرفته پس بگیرند. طبیعتأ این اقدام به عنوان حسن نظر دولت حضرت‌عالی به فعالیت رسانه‌های رسمی تلقی می‌گردد و معنای محق یا غیرمحق بودن هیچکدام از طرفین را ندارد.

 

این اقدام همچنین به‌عنوان عملی در راستای حمایت دولت محترم از فعالیت آزاد رسانه‌ها تلقی می‌گردد. ما همچنین امیدواریم طی فعالیت دولت چهاردهم، مدیران دولتی با باور به اهمیت فعالیت رسانه‌های مستقل و اصل شفافیت با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران با سعه صدر برخورد کنند.

 

علی اکبر منتجبی

 

رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا