به گزارش مانیبان؛ رئیس کل مدیریت نظام نظارتی و نظارتی بانک مرکزی از تهیه پیش نویس فنی دستورالعمل تعیین سقف اعتبار متقاضیان صدور دسته چک توسط بانک مرکزی خبر داد.

زهرا پاپی گفت: بانک مرکزی توجه ویژه ای به انجام این تکالیف قانونی بدون آسیب رساندن به شرکت ها و روند تولید در کشور داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیش نویس دستورالعمل تعیین سقف صدور چک در سال 1401 توسط بانک مرکزی تهیه و به شورای پول و اعتبار آن زمان نیز ارائه شد، اظهار داشت: در این دستورالعمل مطابق مواد 6 و 21. در قانون اصلاحی صدور چک، روش تعیین حداکثر سقف مجاز ارائه شد.

پاپی ادامه داد: بر اساس کارشناسی بانک مرکزی، اعضای شورای پول و اعتبار آن زمان به این نتیجه رسیدند که به دلیل ضعف مبانی اعتباری، این سیاست باعث می شود شرکت ها در پرداخت با چالش های زیادی مواجه شوند. و سیستم اعتباری

رئیس سازمان تنظیم مقررات و مدیریت نظام های نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام بانک مرکزی برای اجرای این وظایف بدون آسیب رساندن به شرکت ها و روند تولید در کشور در این مدت، فرآیندهای پایه داده ها و اعتبار سنجی به طور کامل انجام شد. بررسی شد. در حال حاضر مدل عملیاتی فنی برای تعیین سقف مجاز برای طراحی و تصویب تهیه شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این مدل عملیاتی، پیش نویس دستورالعمل با در نظر گرفتن دغدغه های نظام تجاری و تولیدی کشور طی ماه های آینده به شورای عالی بانک مرکزی پیشنهاد و تصویب می شود.

فواره: مهر


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما