اخبار روزاخبار قیمت ها

دستور توقف به دلار در بازار سکه!/جزئیات

قیمت سکه در معاملات پشت خطی یکشنبه شب تغییر کرد.

بازار سکه در دومین روز از هفته جاری شاهد تغییر قیمت سکه امامی تحت تاثیر نوسان نزولی نرخ دلار بود. این فلز گران ملی که روز شنبه وارد بازار شده بود و تا سطح 29 میلیون تومان نیز صعود کرده بود، روز یکشنبه با افت تقریبی 150 هزار تومان به محدوده 28 میلیون و 850 هزار تومان رسید. در معاملات پشتوانه یکشنبه شب، ارز نوسانات محسوسی را ثبت نکرد و نسبت به یکشنبه ثابت ماند.

البته در پشت خط، دلالان ارز نظاره گر حرکت قیمت جهانی طلا بودند. لازم به ذکر است که قیمت هر اونس طلا در ابتدای معاملات نقدی این هفته و تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و اظهارات فدرال رزرو آمریکا در مورد بهره روند صعودی به خود گرفت. نرخ ها ، سر به فلک کشید و به بالاترین سطح خود در 6 ماه گذشته رسید و به محدوده 2 هزار و 17 رسید دلار افزایش یافته است. البته در زمان تهیه این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی حدود 2011 دلار بود.

فنی کار‌ها معتقدند در حال حاضر طلای جهانی دارای خط مقاومتی 2200 دلاری و سپس 2300 دلاری است و در صورت تثبیت در این دو محدوده، شانس ورود خریداران بیشتری به بازار وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، اگر طلا خط حمایت 2000 دلاری را از دست بدهد، این ممکن است قدرت معامله گران بازار نزولی را افزایش دهد.

سکه بازان پیش بینی هایی از حرکت سکه امامی در سومین روز هفته دوم دارند. برخی از معامله گران ارز انتظار دارند که افزایش قیمت طلا باعث افزایش ارزش این ارز در روز دوشنبه شود. با این حال، گروهی دیگر اعلام کردند که اگر دلار آمریکا کاهش قابل توجهی داشته باشد، احتمال افزایش نرخ ارز پایین خواهد بود.

در شرایط فنی فعلی می گویند سکه امامی امروز دوشنبه ششم در بازار است آذر، خط مقاومت 29 میلیون و 200 هزار تومان و پس از آن مقاومت 29 میلیون و 400 هزار تومان است. از سوی دیگر خط حمایتی 28 میلیون و 800 هزار تومانی برای معامله گران سکه حائز اهمیت است. در صورت شکست احتمال عقب نشینی به کانال میانی 28 میلیون تومانی وجود دارد. البته برخی معامله گران پیش بینی می کنند امروز ارز بین 28 تا 29 میلیون تومان باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا