اخبار روز

دستورات جدید اطلاعات اسرائیل از انتقام بیم دارد

سرویس امنیتی اسرائیل شین بت دستورالعمل های امنیتی جدیدی را برای نتانیاهو و وزرای کابینه اش اعلام کرده است زیرا از انتقام گیری ایران در واکنش به کشته شدن شهید اسماعیل هنیه در تهران بیم دارد.

به گزارش فارس؛ «رونن بار» رئیس سرویس امنیتی اسرائیل (شین بت) اعلام کرده است که به دلیل احتمال حمله ایران، تمامی برنامه های سفر نتانیاهو و وزرای کابینه اش باید شخصاً مورد تایید وی قرار گیرد. علاوه بر این، نخست وزیر و کابینه اسرائیل فقط اجازه دارند در نزدیکی خانه های خود بمانند.

رژیم صهیونیستی صبح دیروز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در محل اقامت خود در تهران به شهادت رساند. پس از این ترور، ایران بر انتقام این اقدام تاکید کرد و خونخواهی هانیه را وظیفه خود دانست.

پیش از این اسرائیل علاوه بر ترور ناجوانمردانه رئیس دفتر حماس، ساختمانی در جنوب لبنان را نیز در عرض چند ساعت هدف قرار داد.

ترورهای رژیم صهیونیستی در حالی برای این رژیم به یک اتفاق عادی تبدیل شده است که اکثر کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا در واکنش به ترور شهید هنیه این اقدامات را محکوم نکردند، بلکه فقط به جلوگیری از این اقدام اهمیت دادند. وضعیت ناشی از تشدید منطقه

کشته شدن اسماعیل هنیه زمانی اتفاق افتاد که وی یکی از مذاکره کنندگان اصلی در مذاکرات آتش بس میان حماس و اسرائیل بود. دیروز نخست وزیر قطر که کشورش به عنوان میانجی در مذاکرات آتش بس حضور دارد؛ آیده با اشاره به ترور هانیه این مذاکرات را زیر سوال برد و اظهار داشت که چگونه می توان انتظار آتش بس داشت در حالی که یک طرف در حال کشتار نیروهای طرف مقابل است؟

دیروز شبکه 12 اسرائیل اعلام کرد که به سفرا و نمایندگان اسرائیل در کشورهای دیگر دستور داده شده در جلسات شرکت نکنند و توجه کمتری را به خود جلب کنند. زیرا ایران در واکنش به اقدامات اخیر اسرائیل احتمالاً مقامات اسرائیلی یا شخصیت های برجسته یهودی در کشورهای دیگر را هدف قرار خواهد داد.

دستورات جدید اطلاعات اسرائیل از انتقام بیم دارد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا