اخبار روز

دسته گل جدیدی که ایلان ماسک به آب داد / جایزه بزرگ ماجراجویی آقای میلیاردر

غزل زیاری: این روزها شبکه اجتماعی که قبلاً توییتر نام داشت با هجوم کاربران خود مواجه شده است و احتمالاً با گفته های مدیر عامل این شبکه اجتماعی مغایرت دارد. طبق نظرسنجی جدید 16 آگوست طبیعت منتشر شد، گروه هدف خاصی از مخاطبان این شبکه اجتماعی با کاهش چشمگیر تعداد کاربران مواجه شدند: گروه دانشمندان.

آمار مهاجرت توسط دانشمندان ایکس

بر اساس گزارش منتشر شده، از تقریباً 9200 محققی که اخیراً در نظرسنجی ها شرکت کردند، بیش از نیمی از این پلتفرم در شش ماه گذشته استفاده کرده اند. ایکس کاهش یافته و حدود هفت درصد از آنها کلا این پلتفرم را ترک کرده اند. حدود 46 درصد از آنها به سمت پلتفرم های جایگزین حرکت می کنند، از جمله ماستودونo فاعل، موضوعo آسمان آبی و تیک تاک رفته. در مقابل، کمتر از ده درصد از افراد مورد بررسی گفتند که زمان بیشتری را نسبت به قبل با این اپلیکیشن می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید:

دلیلی که این دسته از افراد برای خروج از این اپلیکیشن ارائه کرده اند تعجب آور نیست. با توجه به پیام طبیعتبسیاری از آنها مدیریت این پلتفرم توسط ایلان ماسک را دلیل خروج خود از توییتر عنوان کردند، در حالی که برخی دیگر افزایش حساب‌های جعلی، ترول‌ها و سخنان غیرقابل کنترل نفرت‌انگیز را که از طریق این برنامه پخش می‌شود، ذکر کردند.

به گفته کارشناسان در این زمینه با مجله طبیعت طبق نظرسنجی ما، چنین کاهش مداوم و قابل توجهی در تعداد کاربران توییتر بیش از یک ناراحتی ساده است. در شرایط کنونی، کاربران مجامع علمی آنلاین با پراکندگی و گسستگی مواجه می شوند، در بسترهای مختلف از خود لذت می برند و خلاء اطلاعات موثق و تایید شده را احساس می کنند. با توجه به پیام طبیعتاین امر به ویژه در مورد افرادی از جمله دانشمندان زن و محققین رنگ، که به طور سنتی در رشته خود کمتر حضور دارند، صادق است.

در سال های اخیر، پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند توییتر برای ارتباطات، سازماندهی و به اشتراک گذاری اطلاعات در جوامع BIPOC توسعه یافته اند. (جوامع سیاه، بومی و رنگین پوست) حیاتی بود. دفتر خاطرات طبیعت در گذشته، او اشاره کرده است که اکوسیستم‌هایی مانند توییتر صدای دانشمندان سیاه‌پوست را بیشتر شنیده‌اند و در عین حال در خدمت افزایش مسئولیت‌پذیری صنعت و مبارزه با آزار و اذیت هستند.

اینگر میوبورن، محقق آموزش و فناوری در دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا، می‌گوید: «مردم فقط به هشتگی که می‌خواستند رفتند و پست‌هایی را دیدند که درباره موضوعی که به آن‌ها علاقه داشت صحبت می‌کردند».

محدودیت های محتوا یکی دیگر از دلایل ریزش کاربران است

عامل دیگری که باعث مهاجرت افراد از اپلیکیشن می شود ایکس جدیدترین محدودیت ها محتوای آنهاست. دوران تصدی ماسک در ایکس درگیر پرداخت دیوار به رابط برنامه رایگان (API) است. این تصمیم به‌ویژه برای محققانی که بر فرهنگ‌های اجتماعی آنلاین، کمک‌رسانی به بلایای طبیعی و اطلاعات نادرست متمرکز هستند، مرتبط است. API آنها برای جمع آوری مجموعه داده هایی که برای کارشان بسیار مفید بود، به آن تکیه کردند.

متأسفانه، اجماع روشنی در مورد اینکه جامعه علمی از این شبکه اجتماعی به کجا خواهد رسید، وجود ندارد. بر اساس این گزارش، شکاف بین محققان در رسانه های اجتماعی در حال افزایش است طبیعت ممکن است مدتی طول بکشد تا یک رقیب در این فضا برای شما حاضر شود ایکس ظاهر می‌شود اما یک چیز در هر صورت قطعی به نظر می‌رسد: اکثر مردم موافق هستند که در برنامه می‌مانند ایکس این غیر قابل تحمل است.

یکی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفت: توییتر هیچ وقت خیلی دوست داشتنی نبود، اما الان اوضاع کاملاً به هم ریخته است.

منبع: پاپسی

۵۸۵۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا