اخبار روز

دستمزد کدام گروه از بازنشستگان افزایش می یابد؟


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از مهر ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با اشاره به جزییات جلسه عصر امروز اظهار داشت: امروز جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. سیاست شورای اسلامی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی دیگر از افسران وزارت دفاع در محل این وزارتخانه ابقا شد.

وی بیان کرد: در این جلسه امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای این وزارتخانه ارائه و تنوع و گستردگی فعالیت های وزارت دفاع از جمله در حوزه های مختلف را مورد تاکید قرار داد. دفاع، صنایع دفاعی، حقوق، مهندسی و دیپلماسی دفاعی این کار را انجام دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: کار اصلی و گام اساسی وزارت دفاع در دولت سیزدهم قرار دادن این وزارتخانه در مسیر راهبردهای کلان کشور بود.

رضایی افزود: در ادامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دستاوردهای این وزارتخانه اشاره و از افزایش 4 برابری صادرات خبر داد. وی همچنین در مورد نقاط ضعف رژیم صهیونیستی مطالبی را بیان کرد و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با این همه هزینه نمی تواند پدافند هوایی خود را کامل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: سایر مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سه سال اخیر و در دولت شهید رئیسی ارائه کردند. شهریور 1400 ق. تیر در این ماه ارائه شد

رضایی با اشاره به آمارهای به دست آمده توسط مسئولان وزارت دفاع در این مدت گفت: تولیدات نظامی 2.5 برابر و صادرات محصولات نظامی در این مدت سه برابر شده است. همکاری با شرکت های بخش خصوصی 4.6 برابر شده است.

وی بیان کرد: حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح که مسئولیت وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح را بر عهده دارند دو برابر شده و در عین حال در جلسه امروز تعدیل حقوق را اعلام کردند. حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح به زودی اجرایی و حقوق آنها احیا و تکمیل می شود.

نماینده مردم دشتستان در شورای اسلامی ادامه داد. همچنین در این جلسه نکته دیگری نیز مطرح شد: فروش سازمان صنایع دفاع در سال 1402 نسبت به سال 1400 دوبرابر افزایش یافت و در سال جاری نیز افزایش مجدد برنامه ریزی شده است.

وی گفت: همچنین گزارشی از توسعه محصولات، فناوری ها و زیرساخت ها و همچنین بومی سازی قطعات در مجموعه وزارت دفاع ارائه شد.

رضایی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی نیز به بیان نظرات، نکات و سوالات خود در این زمینه پرداختند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حمایت خود را از نیروهای مسلح اسلام اعلام کرد. جمهوری ایران تا این نیروها انشاالله به بالاترین سطح بازدارندگی برسند و هر چه بیشتر قدرت و اقتدار دفاعی برای کشور تولید کنند. انتظار شورای اسلامی وزارت دفاع و حمایت نیروهای مسلح اجرای کامل قانون برنامه هفتم توسعه است.

رضایی در ادامه گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و دفاعی سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع بازدید کردند.

وی ادامه داد: بیش از 400 محصول دفاعی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و محصولاتی بود که با تحقیقات دفاعی از سال 1400 تا 1402 تولید شد و همه این محصولات نظامی و در زمینه های مختلف بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: خودروهای تاکتیکی سبک و سنگین، انواع سلاح و مهمات، سامانه های تهاجمی و پدافندی، توپ، جلیقه ضد گلوله، راکت، انواع موشک، سامانه های تسلیحاتی، گلوله. . در این نمایشگاه مین، بمب های هدایت شونده، نارنجک، کلاهک، فرستنده و گیرنده و پهپاد در 6 گروه صنعتی به نمایش گذاشته شد.

رضایی تاکید کرد: این نمایشگاه جلوه ای از پیشرفت کشور در حوزه صنایع دفاعی بود که مورد تجلیل اعضای شورای اسلامی قرار گرفت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا