اخبار روز

در 24 ساعت گذشته چهل حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه شده است!

سخنگوی موقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: در حملات به پایگاه های ما در سوریه و عراق 56 سرباز آمریکایی مجروح یا ضربه مغزی شده اند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایرنا، سابرینا سینگ روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: از  از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر)  تاکنون 56 سرباز آمریکایی در حملات به پایگاه ها یا کاروان های نظامی آمریکا در سوریه و عراق مجروح یا ضربه مغزی شده اند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه این جراحات ترکیبی از ضربه مغزی و جراحات جزئی بوده است، گفت: در حال حاضر تمامی مجروحان تحت مداوا قرار گرفته و به وظیفه خود بازگشته اند.

سینگ افزود: اگر حملات به نیروهای آمریکایی ادامه یابد، از اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از نیروهای خود دریغ نخواهیم کرد.

همچنین دانا استرول، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاور نزدیک، با اشاره به اینکه پایگاه‌ها، تأسیسات و نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در سه هفته گذشته بیش از 40 بار مورد حمله قرار گرفته‌اند، گفت: ایالات متحده دفاع می‌کند. نیروهای او در خاورمیانه دریغ نخواهند کرد

این مقام دفاعی آمریکا، مدعی شد: از آغاز موج جدید حملات به نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه در سه هفته گذشته، این نیروها با امکانات جدیدی شامل سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و دفاع منطقه‌ای در ارتفاع بالا، اسکادران‌های جنگنده اضافی، ۲ گروه حمله ناو هواپیمابر و یک زیردریایی موشک‌های هدایت شونده با نیروی هسته‌ای کلاس اوهایو، تقویت شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 2000 نیرو و یگان های مختلف را نیز در حالت آماده باش قرار داده ایم و متعاقباً تعدادی از آنها را مستقر کرده ایم، گفت: این اعزام ها نشان دهنده تعهد ما به امنیت و ثبات منطقه است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود نیز در مصاحبه با رویترز گفت: در 24 ساعت گذشته چهار حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه در سه حمله به نیروهای آمریکایی در عراق مورد حمله قرار گرفت اما این حملات تلفات جانی نداشت، افزود: بامداد پنجشنبه کاروان ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حوالی موصل مورد حمله بمب دست ساز قرار گرفت. این حمله تلفات جانی نداشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا