اخبار روز سینما

در گفتگوی عادل فردوسی پور با سروش صحت به این موضوع در برنامه فوتبال 360 اشاره شد. همان سرنوشت «کتاب باز» و «نود» در قالب حذف شدن از تلویزیون

با گذشت دو سال از تعطیلی برنامه «کتاب باز» سروش صحت دیروز جمعه بیست و دوم تیر عادل فردوسی پور در برنامه «فوتبال 360» از تولید برنامه ای جدید در همان محیط اما با نام و شکلی دیگر صحبت کرد. برنامه ای که به گفته صحت باید یکی باشد تا دو ماه آینده از شبکه تلویزیونی داخلی منتشر می شود. نکته قابل توجه این است که صحت برای اولین بار پس از تعطیلی «کتابباز» با عنوان «مرحوم کتابباز» در این باره صحبت کرد و عادل نیز تاکید کرد که «کتابباز» به سرنوشت «نود» دچار شده است. حذف «کتاب باز» توسط صداوسیما موضوعی بود که مدیر شبکه نسیم و رئیس صداوسیما همواره سعی داشتند آن را پنهان کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین، سروش صحت در برنامه «فوتبال 360» درباره برنامه جدید خود در شبکه خانگی گفت: در تلاش هستیم تا نمایشی مشابه با سبک و سیاق «بازیکن کتاب» در شبکه خانگی بسازیم.ذهن شما، نام متفاوت است و من امیدوارم که اینطور باشد. یکی تا دو ماه آینده آماده خواهد شد.»

عادل فردوسی پور پس از صحبت درباره کتابباز به سروش صحت گفت: سرنوشت من و تو برای «نود» و «کتابباز» بود.

سروش صحت در استودیو برنامه «فوتبال 360».

صداوسیما بارها درباره تعطیلی برنامه نود صحبت کرده و دلایل مختلفی برای این تعطیلی اعلام شده است، اما مدیران سیما هرگز به طور رسمی از تعطیلی برنامه «کتاب باز» خبر ندادند. هر بار گفتند سروش صحت خسته است یا برنامه باید عوض شود و باید بیشتر به آن فکر کنند.

به عنوان مثال در اردیبهشت ماه 1401 محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم در گفتگویی اعلام کرد: برنامه «کتاب باز» دارای مجموعه ای از عناصر است که مجری آن یکی یکی از آن عناصر است. قطعا با همکاری تیم سازنده و عوامل فعلی برنامه، بازنگری ها و بروزرسانی ها انجام خواهد شد. بررسی توسط گروه دیگری انجام نمی شود، بلکه با تعامل مشترک خود گروه انجام می شود. اتفاق خواهد افتاد.”

خوشرو در جایی دیگر گفت: آقای صحت هم در چند فصل از برنامه حضور داشت و زحمت زیادی کشید و در حال حاضر در زمینه تولیدات نمایشی فعالیت می کند. یکی از سرمایه های تلویزیون و سینما است و حضور شخصی اش مشکلی ندارد. بلکه بحث از نظر شکلی و محتوایی است و بازنگری هایی صورت می گیرد تا بتوانیم برنامه را با کیفیت و محتوای غنی تری تولید کنیم.»

سروش صحت در ویژه برنامه اعلام کرد
سروش صحت در یکی زنده یاد جمشید مشایخی مجری برنامه «کتاب باز» بود.

پس از چنین صحبت هایی بود که «کتاب باز» در وقفه ای طولانی قرار گرفت و خبری از بازگشت این برنامه و سروش صحت به تلویزیون نشد. نکته حائز اهمیت این است که تا مدت ها پس از بسته شدن «کتاب باز»، سریال «صحت» به چشم نمی خورد. از تلویزیون پخش شد که بالاخره طلسم شکسته شد و آنها. یکی‌یکی آنها به روی آنتن بازگشتند خود صحت در این برنامه تاکید کرد که بهترین کارش “کتاباز” است و ابراز امیدواری کرد که برنامه بعدی موفق باشد.

سروش صحت در ویژه برنامه اعلام کرد
سروش صحت در برنامه «فوتبال 360» از اکران دیرهنگام فیلم «صبحانه با زرفه ها» خبر داد. شهریور یا قبل از مهر ماه منتشر می شود.

صحت درباره اکران فیلم «صبحانه با زرافه ها» نیز گفت: فکر می کنم. شهریور یا مهر مورد بررسی قرار گیرد.”

«صبحانه با زرفه ها» دومین ساخته سروش صحت در مقام کارگردان است که اولین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. مدتی پیش هوتن شکیبا در برنامه «فوتبال 360» حضور پیدا کرد و به کانیه گفت که این فیلم آنقدر زیر ذره بین بوده که در نهایت می تواند به عنوان یک فیلم کوتاه اکران شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا