اخبار روز

در کنسرو ماهی از مواد نگهدارنده استفاده نمی شود. این تصور غلط یکی از دلایل حذف کنسرو ماهی از سبد خانه است.

مدیرعامل سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: تصورات غلطی درباره وجود مواد نگهدارنده در کنسرو ماهی وجود دارد. یکی یکی از دلایل حذف آن از سبد غذایی در برخی خانوارها همین است.

مسعود بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصور اشتباهی در مورد استفاده از مواد نگهدارنده در کنسرو ماهی در بین مردم وجود دارد که آنها را از مصرف آن منصرف می کند.

وی با تاکید بر اینکه در کنسرو ماهی از مواد نگهدارنده استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: با طی مراحل لازم و کنسرو می توان ماهی را بدون توجه به زمان و مکان نگهداری کرد.

به گفته وی، تاریخ انقضای کنسرو ماهی در کشورهای دیگر سه سال است و با برچسب «بهترین قبل از مصرف» به فروش می‌رسد، در حالی که در ایران این مورد دو سال در نظر گرفته می‌شود.

بختیاری به نقش افزایش قیمت مواد اولیه در قیمت تمام شده کنسرو ماهی اشاره کرد و افزود: مواردی مانند قیمت قوطی، دستمزد، هزینه منابع انرژی و حمل و نقل در این زمینه تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: با این حال امسال تغییری در قیمت این محصول غذایی برای مصرف کنندگان نداشته ایم.

دبیر انجمن صنایع غذایی استان اصفهان با اشاره به اینکه سالانه بین 250 تا 300 میلیون قوطی کنسرو ماهی در کشور تولید می شود، تصریح کرد: کشور ظرفیت تولید ماهیانه حدود 90 میلیون قوطی کنسرو ماهی را دارد. و بخش زیادی از آن قابل صادرات است

بختیاری گفت: در صورت همکاری وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل شیلات و بانک مرکزی در زمینه تامین مواد اولیه، تولید ماهی و ارائه تسهیلات، نیاز به واردات ماهی برای تهیه کنسرو ماهی کاهش می یابد.

دبیر انجمن صنایع غذایی استان اصفهان افزود: تولید ماهی داخلی در حال حاضر برای تهیه کنسرو کافی نیست و حجم قابل توجهی ماهی خام از خارج از کشور وارد می شود.

بختیاری تصریح کرد: امنیت غذایی امروز یکی یکی از مهم ترین دغدغه های همه کشورهاست و صنعت تولید به طور کلی و صنعت کنسروسازی به طور خاص نقش مهمی در آن ایفا می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا