اخبار روز سینما

در پی گزارش اعتراضی تماشاگران سینما، کاسا دل سینما در واکنش به تحویل شبکه خانگی به صدا و سیما بیانیه ای صادر کرد. منتظر موج بیکاری و مهاجرت سینماگران باشید

اعتراضات به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر واگذاری شبکه نمایش خانگی به صدا وسیما ادامه دارد. در پی انتشار خبر مشترک چند سینماگر با عنوان «پایان سینمای خانگی»، خانه سینما نیز با انتشار اطلاعیه ای به این موضوع اعتراض کرد و خواستار رسیدگی مجدد مسئولان شد.

به گزارش پی ام آپ، خانه سینما در خصوص مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اکران خانگی بیانیه ای صادر کرد و از مسئولان خواست در این خصوص تجدید نظر کنند.

متن بیانیه خانه سینما به نقل از رسول صدر عاملی، سخنگوی هیات مدیره خانه سینما به این شرح است: «انجمن سینمای ایران بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود و به منظور تشکیل روابط و مقررات تجاری. مربوط به اعضای خود اخبار جدید منتشر شده از مصوبات شورا انقلاب عالی فرهنگی نظارت در حوزه نمایش خانگی و بحث های پیرامون صدور پروانه سینما را ناامیدکننده و مخالف توسعه اقتصاد صنعت سینما دانسته و انتظار دارد. مسئولین و نهادهای مسئول از اصرار بر پایه های قدیمی و کهنه و بر اساس روش طراحی صرف نظر کنند باید مطابق با الزامات معاصر و آداب پذیرفته شده جامعه عمل کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: افزایش فشار روانی بر هنرمندان و تاکید بر چند مجوز و سانسور بیشتر نمایش‌ها و نمایش خانگی تنها باعث پر رنگ‌تر شدن بحران‌ها در حوزه فرهنگ می‌شود. ایران تقویت می‌شود، مهاجرت سینماگران و تولید فیلم‌های نامتعارف افزایش می‌یابد، فرصت‌های اقتصادی برای سینمای ایران از بین می‌رود، بیکاری و فشار اقتصادی بر هنرمندان افزایش می‌یابد و در نهایت مخاطب ناامید و ناراضی می‌شود.

خانه سینما در بند پایانی بیانیه خود از مسئولان خواست تا در این مصوبه تجدید نظر کنند:
خانه سینمای ایران از شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای ذیربط می‌خواهد ضمن بررسی و اصلاح مصوبات مربوطه، کارشناسان و هنرمندان حرفه‌ای را برای تصمیم‌گیری در مورد مدیریت وضعیت صنعت سینما و نمایش خانگی معرفی کنند. “

روز گذشته چند تن از سینماگران با انتشار مطلبی مشترک با عنوان «پایان نمایش خانگی» به این موضع واگذاری اختیارات شبکه خانگی به صدا و سیما اعتراض کردند. در متن این داستان آمده است: ای چراغ سبز رئیس دولت، نمایش خانگی هم به دست صدا و سیما افتاد و این یعنی سونامی توقیف هنرمندان و پایان سردرگمی.

پرویز پرستویی نیز با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به این موضوع اعتراض کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا