دانستنی ها

در هوای گرم به چند لیوان آب نیاز دارید؟

نوشیدن آب به جایگزینی مایعات از دست رفته در فرآیندهای مختلف مانند تنفس، تعریق و دفع کمک می کند، بدن را در برابر دمای شدید محافظت می کند، مفاصل و بافت ها را نرم می کند، پوست را سالم نگه می دارد و به هضم صحیح کمک می کند.

این نوشیدنی بدون کالری برای رفع تشنگی و آبرسانی مجدد بدن شما عالی است. اکثر مردم به 4 تا 6 لیوان آب در روز نیاز دارند و شما ممکن است نیاز به نوشیدن بیشتر یا کمتر از آن داشته باشید. پس معیاری که میزان آب آشامیدنی را تعیین می کند چیست؟

فقط برای افراد سالم

اگرچه قانون کلی برای افراد سالم نوشیدن 4 تا 6 لیوان آب است، اما این مقدار بسته به میزان آب نوشیدنی ها و سایر منابع غذایی متفاوت است. برخی از شرایط سلامتی، داروها، سطح فعالیت و دمای محیط نیز بر میزان کل آب مورد نیاز روزانه تأثیر می گذارد.

وب سایت دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chen نشان می دهد که متوسط ​​نیاز روزانه به مایعات برای مردان سالم حدود 15.5 لیوان و برای زنان حدود 11.5 لیوان است. این بدان معناست که بسته به منابع مایع دیگری که استفاده می کنید، مانند قهوه، چای، آب میوه، میوه ها و سبزیجات، تنها به 4 تا 6 لیوان آب ساده نیاز دارید.

عوامل دیگری که ممکن است نیاز به آب ساده را افزایش دهند عبارتند از:

سطح فعالیت

افرادی که در فعالیت های بدنی طولانی مدت مانند ماراتن شرکت می کنند اغلب نیاز به جایگزینی آب و سدیم از دست رفته دارند. اگر در حین ورزش از طریق تعریق آب از دست می دهید، باید آب بیشتری بنوشید.

بهداشت عمومی و داروها

در برخی از شرایط پزشکی، مانند بیماری های تیروئید، مشکلات کلیوی، کبدی یا قلبی، باید بیشتر یا کمتر از حد مجاز آب بنوشید، یا اگر داروهایی مصرف می کنید که باعث احتباس آب می شوند، مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و برخی از داروهای ضد افسردگی. . اگر پزشک داروی ادرار آور تجویز کرده است، از او بپرسید که وقتی هوا گرم است چه مقدار آب بنوشید.

حرارت

مصرف و دفع مایعات باید در نوزادان، کودکان خردسال و سالمندان به دقت کنترل شود زیرا کودکان توانایی کمتری برای تعریق دارند و تحمل کمتری نسبت به دمای بالا دارند. طبق گفته دانشگاه نبراسکا، افراد مسن ممکن است به اندازه افراد سالم تشنه نباشند و داروها و بیماری ها می توانند بر میزان مصرف مایعات و سطح آب آنها تأثیر بگذارند. همچنین ادرار کمتر یا ادرار زرد تیره نشان می دهد که فرد نیاز به نوشیدن مایعات بیشتری دارد.

همچنین باید مراقب علائم بیماری مربوط به دمای بالای بدن، مانند گرفتگی عضلات، حالت تهوع یا استفراغ، ضعف، سردرد، سرگیجه یا گیجی در هوای گرم باشید. در صورت بروز این علائم، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید، لباس یا تجهیزات ورزشی اضافی را بردارید، مایعات بنوشید و سعی کنید بدن خود را خنک کنید یا آن را در آب سرد غوطه ور کنید.

منبع: بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا