اخبار روز

در هفته های اخیر از داوری که تعصب رنگی دارد استفاده نکنید

مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال خواست تا دیدار استقلال و پرسپولیس با فناوری VAR برگزار شود.

به گزارش “ورزش سه”، پس از اتفاقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر و شایعات پیرامون دیدار استقلال و پرسپولیس، شاهد بیانیه رسمی آبی ها و اعتراض به داوری بازی قرمزها و پرسپولیس بودیم. ملوان و حالا مدیرعامل از سوی استقلال در گفتگو با رسانه ها. مسئول این باشگاه از رئیس انجمن خواسته است که بازی های چند هفته اخیر را با VAR برگزار کند.

*علی خاطر در ابتدا درباره اخبار منتشر شده مبنی بر ناراحتی داور دیدار استقلال و آلومینیوم به دلیل اعلام گل دستیارش، گفت: این خبر را شنیدم اما آیا داور می تواند به کمکش بگوید چرا این کار را می کنی هدف اعلام شد؟ این دیگر یک قضاوت نادرست نیست، این یک فاجعه است!

وی افزود: هفته گذشته در ورزشگاه آزادی گل استقلال را نادیده گرفتند و این هفته شانس آوردیم که کمک داور تسلیم شد وگرنه این دو امتیاز را مانند دو امتیاز بازی قبل از دست می دادیم.

*خطیر ادامه داد: از آقای مهدی تاج رئیس محترم فدراسیون فوتبال تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کنند. در چند هفته گذشته اتفاقاتی افتاده است که بسیار نگران کننده است. اتفاقات اخیر در بازی های لیگ برتر این نگرانی را تشدید می کند که در هفته های حساس پایانی شاهد تکرار و پی درپی اشتباهات داوری باشیم.

* مدیرعامل باشگاه استقلال اضافه کرد: بارها خواستار استفاده از فناوری VAR شده ایم و همچنان بر این موضوع اصرار داریم. از ریاست محترم فدراسیون فوتبال تقاضا داریم برای دیدارهای هفته های اخیر تیم های قهرمانی، کمک داور ویدیویی تعیین کنند. در هفته بیست و پنجم استقلال در تبریز به مصاف تراکتورسازی و پرسپولیس در تهران برابر سپاهان می رود و با توجه به شرایط جدول اهمیت این دو بازی کمتر از شهرورد پایتخت نیست.

*علی خطیر تاکید کرد: از ابتدای فصل تاکنون هیچ تیمی به اندازه استقلال به قانون پایبند نبوده و هیچ وقت اولین نفری نبوده ایم که در موضوع داوری اظهارنظر و مصاحبه کرده ایم. این عادلانه نیست که به قانون احترام بگذاریم و قانون از ما حمایت نمی کند.

*علی خطیر گفت: از انجمن فوتبال، کمیته داوران و سایر مسئولان سازمان لیگ می خواهم به دستور داوران توجه کنند. از هیئت داوران بسیار حرفه ای می خواهم که به توافق نامه توجه کنند. حتما کمیسیون قضایی و خود مردم روند قضاوت ها را می بینند و نیازی به جریان سازی نیست. امیدوارم این موضوع در این هفته های پایانی حل شود.

* وی تاکید کرد: استقلال لیدر لیگ است و نیازی نداریم که داوران به سود تیم ما سوت بزنند، بلکه درخواست ما این است که داورانی که در مورد آنها شبهه، موانع و حتی شایعاتی وجود دارد برای تیم ها. بازی های بالا در جدول را نمی توان انتخاب کرد من این درخواست را غیر منطقی نمی دانم.

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: مثل یک داور قائم شهری حتی اگر داور بین المللی باشد هرگز برای نساجی سوت نمی زند یا یک داور تبریزی برای قضاوت بازی تراکتورسازی انتخاب نمی شود، داوری که ویژگی های خوبی ندارد نباید. برای تیم های دیگر یا حتی برای استقلال قضاوت نکنید.

* وی تاکید کرد: تحقیق در مورد این روندها و بررسی صحت علایق رنگی و کسانی که اشتباهات تاثیرگذاری داشته اند اصلا کار سختی نیست و همین کار در لیگ های معتبر کشورهای اروپایی مانند انگلیس، اسپانیا و ایتالیا در حال انجام است. . و گذشته داوران و گرایش های فوتبالی آنها بسیار شفاف بررسی می شود.

خطیر در پایان گفت: من خیلی کلی صحبت کردم و وارد جزییات نشدم اما از ریاست محترم انجمن خواهشمندم چون در ابتدای فصل خیلی واضح به ضعف سیستم داوری و لزوم تقویت اشاره کردند. این نهاد، اکنون در هفته های پایانی فرآیند انتخاب داور است. شک ندارم استقلال با انتخاب داورانی با خطای کمتر و افراد شایسته می تواند به شایستگی خود در لیگ ادامه دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا