فاحشه | سریال “Tasian” پس از راه اندازی سه قسمت ممنوع شد تا قربانی دیگری از پروژه تاریخی را به یک گروه اجباری و اجباری تبدیل کند که نتوانست در یک کار تحمل یا اعتراض کند. با توجه به توقیف “تاسیان” ، نادان ترین تلاش های تیم تحقیق و تولید و زمان و هزینه مخاطبان است که این سریال به مدت سه هفته متوالی دیده است. صحبت های اخیر تینا پاکراوان ؛ کارگردان این سریال نشان می دهد که از ابتدا مشکلی با این سریال وجود ندارد ، و این مصادره ناگهانی محصول گروه های رادیکال است که به تنوع یا تغییر اهمیتی نمی دهند ، و همچنین حاضر نیستند با اثری فراتر از الگوهای و کلیشه ها روبرو شوند. گروهی که اکنون گمان می کنند این سریال مشتی قوی در مورد عوامل تاریخ ایران بوده است!
یک) توقیف “Tasian” پس از راه اندازی سه قسمت ، داستان عجیب سریال “سرزمین قدیمی” را به یاد می آورد. 2013 پس از قسمت سوم “سرزمین قدیمی” صادر شده ، به خاطر این یکی از دیالوگ های شخصیتی اردکانی ، باختیاری با پوستر و شعار بیرون آمد و اعتراض کرد که کمال تبریز ، کارگردان این سریال ، به بختیاری توهین کرد. مهم نیست که مدیر و عوامل تولید چقدر توضیح داده اند که آنها قصد ندارند ، و اگر معترضین اجازه می دهند این سریال را ترک کند ، آنها اصل پرونده ، شنونده شخصی را تحقق می بخشند. نبودبشر مدیران تلویزیون به جای اینکه پشت کارگردان باشند و از کارهایی که زمان و انرژی زیادی را صرف می کردند ، به معترضین پیوستند. حتی کمی فکر نمی کردم که تبریز ، که یک سینمای پس از انقلاب است ، به طور طبیعی نمی آید یکی کشور خود را به طور منفی نشان دهید و بدانید که چگونه می توانید چیزهایی را جمع کنید تا معنای مورد انتظار را به عنوان آسیب رساندن به کسی منتقل کند. سر سمعی و بصری این سریال را به صورت سریال دستگیر کرد و لباس هایی از باختیاری پوشید و با آنها رقصید. سال 1402 “سرزمین مادری” پس از ده سال به آنتن رفت. مخاطبان بعد از قسمت سوم ماجراهای را دیدند و فهمیدند که از ابتدا هیچ توهین وجود ندارد و اگر آنها فقط مدتی منتظر بودند ، ممنوع نبودند. نتیجه این بود که مخاطب به مدت ده سال از دیدن این سریال ممنوع بود و نتیجه تلاش بازیگرانی که می توانستند در این سریال نقش داشته باشند. هیچ کس جواب این واقعیت را نداشت که من واقعاً نمی توانستم به جای همه قوانین و اعتراض کمی صبر کنم و اجازه می دادم این سریال برود و اگر باب میل نبود برای متوقف کردن آن؟
دو)اکنون ، مانند “سرزمین باستانی” ، Tassian این سلیقه ها را متحمل می شود. برخی اعتراض می کنند که چرا دوره پیشگیرانه اینقدر جذاب بود؟ چرا ساواک بی رحمانه است و شکنجه و ناخن نیست؟ و چرا لباس زیبا است و یک مراسم رقص وجود دارد ، و باتری ترویج می شود ، و برخی دیگر چرا همه نشان می دهند واکنش های عطر و طعم را نشان می دهند. واکنش هایی که از اندیشه اجباری بدون تحمل و کمی تأمل ناشی می شود.
سه) تینا پاکراوان از دهه 1970 وارد سینما شده است و با بسیاری از کارگردانان عالی همکاری کرده است و حداقل می داند این سریال کجا انجام می دهد و در معرض دید آن در معرض مشکلات تاریخی قرار دارد. از یک فرهنگ بیگانه با چشمان بسته ، وارد ماسه نشده است. وی سالها با مسعود کیمیا و بهرام بیضئی و داریوش مهروجی همکاری می کند و در سریال های تاریخی به کارگردانی محمد رضا وارزی و ضیاء الدین داری شرکت کرده است که صدا و صدایی بوده است که صدای آنها نامیده می شود. Pakravan قطعاً از حساسیت ها آگاه است و با تمام این معیارها عمل کرده است. بنابراین ، چنین کارگردانی مطمئناً سریالی را ایجاد نمی کند که در آن سفید ساواک نمایش داده شود و مخاطبان را القا کند که زمان شاه در حال شکوفه است و مردم ایران انقلابی کرده اند. در اولین بخش های این سریال به طبقات غنی جامعه می پردازد. خانواده یک مرد کارخانه که به رهبران سیستم بدهی دارد و به فکر بهبود منافع آنها است. آیا شخصیتی نباید خوب به نظر برسد؟ آیا مشروبات الکلی در مهمانی های شما وجود ندارد و رقص وجود ندارد؟ مطمئناً ، اگر چنین دختری با روسری و پوشش مشترکی از زنان طبقه متوسط به نمایش گذاشته می شد ، ما باید به دلیل عدم مشاهده واقعیت ها ، اعتراض کنیم. به قول پاکراوان ، آیا می توان نشان داد که مردی از این کلاس با این ذهنیت ، سر و دعای سالت؟ به طور طبیعی ، زندگی چنین شخصی باید با دیگران متفاوت باشد و به هر حال ، همان رنگ و مینا باید نشان داده شود که در مقایسه با افراد دیگر اختلافاتی ایجاد کند. واقعاً این مورد چیست؟
چهار) مشکل اصلی هنگامی بوجود می آید که انتظار می رود همه کارگردانان با اندیشه خاص و یک الگوی از پیش تعیین شده پیشرفت کنند و یک فیلم و سریال بسازند. الگویی که سریال “King’s Tale” و “Hats” را ترک کرده و از دهه فجر تلویزیون سریال شده است. الگویی که از همان رویکرد خوب و بدهی در هیئت مدیره مدرسه وام گرفته شده است. اگر همه باید مطلق سفید یا سیاه باشند. هیچ کس حق ندارد در مورد این فرمول اندکی در حال تغییر و افزودن یا کاهش جزئیات دیگر باشد. این دقیقاً به همین دلیل است که هیچ کس از سریال های تلویزیونی یا سینماها غافل نمی شود. به همین دلیل است که سریالی مانند “داستان پادشاه” با کل بودجه و هزینه ساخته می شود و به جای کوچکترین تأثیر ، به یک کارتون سرگرم کننده تبدیل می شود ، اما نه تنها در نسل جدید بلکه خود انقلاب. هنوز مشخص نیست که مدافعان این دیدگاه غالب به همان روش باستانی می روند. بنابراین چه زمانی قرار است سریال های تاریخی با شخصیت های پیچیده در ایران داشته باشیم؟ شخصیت هایی که می توانند بر آن غلبه کنند و از بین ببرند ، اما در عین حال عشق و رابطه نزدیکی با همسر و فرزندان خود دارند. چرا نمی توانیم باور کنیم که ممکن است یک عاشق در بین اعضای ساواک وجود داشته باشد؟ ممکن است شخصی برای عشق وارد ساواک شده باشد و سپس تاسف داشته باشد یا حتی برای شکنجه دیگران حرکت کند. این معتبر کجاست؟ چرا ما به کارگردانی اجازه نمی دهیم که به هر حال ، خارج از همان سریال بر اساس دامنه ها ، به جای قرار دادن کلیشه ها ، یک معما با قطعات جدیدتر و متفاوت داشته باشد؟ ما می دانیم که نتیجه همان چیزی است که باید. با دانش ما از تینا پاکراوان و پیشینه او ، ما به خوبی می دانیم که سرانجام چرخ چوبی انقلاب داستان را ترک نمی کند ، بنابراین چرا اجازه نمی دهیم که ماجراها بروند و پازل را تکمیل کنند ، و هنگامی که هدف و سیاه کار را انجام می دهد در حال انجام است ، پس ما در این زمینه نتیجه می گیریم.
پنج) در روزهای اخیر ، برخی از آنها در توییتر و اینستاگرام علیه این سریال تخریب شده اند و در مورد تحریف تاریخ و ارتقاء شراب ، رقص و حجاب صحبت کرده اند. چند سریال پیشگیرانه اثری از اینها داریم؟ آیا سرمایه داران و ساواکیس در “کلاه پهلوی” و “داستان کینگ” و سایر سریال های تاریخی نمی نوشند؟ قبل از انقلاب ، هیچی. در حال حاضر در سریال “”زخم کاری”و” آزازیل “و” شیر “و” گردنبند “و غیره؟ مشکل اصلی تنها” تاسیایی “است که شراب را در بسیاری از سرمایه داران و ساواکی ها نشان می دهد. روی پوشش واقعی جلد و استفاده از کلاه که این مسیر در خود تلویزیون آسفالت شده است. قبلی.
شش) از شش) از این رو) از شش) از شش): همه ما می دانیم که سرانجام مشکل “تاسیان” حل می شود و این سریال برای مخاطبان در دسترس است و تا قسمت آخر دیده می شود. همه ما می دانیم که تاریخ دستگیری و غیره فقط توجه مردم را به این سریال بیشتر می کند و مخاطبان آن چندین برابر بیشتر است. چند بار بیشتر چنین مشکلاتی را تجربه می کند؟ چه کسی قرار است درک کند که زمان چنین سلیقه های گذشته و تشنج و حذف و موارد مشابه کار نخواهد کرد؟
سری Tasian یکی از محصولات ثبت شده از سکوی Filimo است که پس از سه بخش پخش شد و یک چهارم هفته در روز جمعه راه اندازی نمی شود.