دانستنی ها

اگر این نوع هوس غذایی را دارید به فکر درمان باشید! /جزئیات

میل و هوس برای زنان باردار تنها اتفاقی نیست که رخ می‌دهد. در برخی موارد، هوس غذایی نشانه‌ای از بیماری است که ما از آن کاملاً بی‌خبر هستیم.

میل به غذا در افراد مختلف متفاوت است. یک لحظه ممکن است بخواهید غذاهای ناسالم بخورید، لحظه ای دیگر ممکن است بخواهید میوه و سبزیجات بخورید. این بستگی به شرایط شما دارد، اما به طور کلی در برخی افراد، پرخوری نشان می دهد که آنها از بیماری آلزایمر رنج می برند.

هوس های مکرر غذایی نشانه خوبی نیست

به گزارش سلامت نیوز، عدم تمایل به خوردن یک غذا برای مدت طولانی می تواند یکی از علائم اولیه آلزایمر باشد. مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد نشان می دهد که تغییراتی در عادات غذایی بیماران آلزایمر وجود دارد. به دلیل تغییرات مغزی و ذهنی ممکن است برای مدت طولانی هوس یک غذای واحد را داشته باشند، این امر بر لوب پیشین واقع در پشت پیشانی و گوش تاثیر می گذارد و عملکرد آن تغییر می کند، ممکن است رفتارهای عجیبی رخ دهد. یک غریبه به ملاقات یک نفر می رود. همچنین ممکن است تغییراتی در اشتها در بیماران آلزایمر رخ دهد و ترجیحات غذایی ممکن است تغییر کند.

تغییر در اشتها نیز ممکن است نشانه اولیه بیماری آلزایمر باشد

همه چیز به چیزی که می خورید نیست. با این حال، مقدار غذایی که مصرف می کنید نیز بسیار مهم است. بسیاری از افراد مبتلا به آلزایمر تغییرات ناگهانی در اشتهای خود دارند و ممکن است اشتهای بسیار کم یا بسیار زیاد داشته باشند که می تواند یکی از علائم اولیه بیماری آلزایمر باشد که اغلب شبیه علائم افسردگی است.

تغییر در ترکیب غذا نیز بسیار مهم است

اگر متوجه شدید که ناگهان هوس خوردن غذاهایی می کنید که قبلاً دوست نداشتید، اما امروز دوست دارید بیشتر و بیشتر از آنها استفاده کنید، بدانید که از آلزایمر رنج می برید. به خصوص غذاهای شیرین و شکلاتی و غذاهایی که طعم بسیار قوی دارند و حاوی مواد زیادی مانند سس هستند، این خطر را بیش از دیگران به شما نشان می دهند.

مشکل در بلع نیز ممکن است نشانه آلزایمر باشد

با پیشرفت آلزایمر علائم بیماری تشدید می شود و این مشکل در بیماران آلزایمر نیز دیده می شود. مشکلات بلع نیز ممکن است یکی از مشکلاتی باشد که فرد مبتلا به بیماری آلزایمر تجربه می کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا