اخبار روز سینما

در مراسم ختم سعید راد چه گذشت؟

مراسم تشییع پیکر سعید راد با حضور جمعی از اهالی فوتبال و سینمای این بازیگر در حالی برگزار شد که طبق وصیت نامه این بازیگر در کنار محمدعلی فردین و دخترش به خاک سپرده خواهد شد. بی فکری» که در ماه های اخیر زندگی پدرش را رقم زد، انتقاد کرد.

بازتاب آنلاین، صبح چهارشنبه 12 مردادماه، دو روز پس از درگذشت سعید راد، جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به این بازیگر در حیاط سینما تجمع کردند تا از این هنرمند قدیمی کشور تجلیل کنند. تا او را تا خانه ابدی اش همراهی کند.

در ابتدای این مراسم کامران ملکی مسئول آیین وداع گفت: در بهار سال ۱۳۷۹ قرار بود دفتر نمایندگی خانه سینما در جزیره کیش افتتاح شود. از آن پس سعید راد تبدیل به سینما شد و تا به امروز همیشه پیکرش در این خانه دفن شده است. یکی وی از اعضای محترم و ارجمند این اتحادیه بود.

سپس علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما گفت: در ضیافت کهکشانی امروز، فردین بزرگ، ناصر ملک مطیعی بزرگ و دیگر ستارگان مطرح سینما از یک سوپراستار و همیشه ستاره استقبال می کنند. یکی یکی از ستاره های درخشان روشنایی خود را از دست داده است، اما این ستاره قابل حذف نیست. سعید راد برای همیشه ستاره سینمای رعنا و بالا پررنگ می ماند.

محمدمهدی عسگرپور، رئیس خانه سینما نیز گفت: سعید راد فردی بود که عاشق کشورش بود و کارش را جدی می گرفت و این معجون بسیار ارزشمند است. خداحافظی با فیلمبرداری که به دلایل مختلف رنجی نکشید، مثل آقای راد که به عشق کشور و مردمش به ایران بازگشت، تقریباً به آرزویی غیرممکن تبدیل شده است.

پژمان بازغی، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما نیز گفت: تعجب می کنم که چرا چهره های جوان کمتری در این مراسم می بینم و امیدوارم همدلی بیشتر شود زیرا چنین هنرمندانی الگو هستند.
همچنین از باشگاه پرسپولیس بابت این مراسم تشکر می کنم و با آقای راد چهره های این تیم خداحافظی می کنم.

در ادامه کامران ملکی به گرمای هوا اشاره می کند و این که یکی یکی از گرم ترین روزهای سال بود، وی گفت: بسیاری از همکاران آقای راد به دلیل گرما نتوانستند در مراسم شرکت کنند اما بعداً در مراسمی که برگزار می شد حضور خواهند داشت.

سام راد فرزند سعید راد در سخنانی کوتاه گفت: ایران و سینمای ایران یک عقاب و یک بازیگر حرفه ای را از دست داده است و ما پدرمان را از دست داده ایم. این روزها تاریخ تولد و وفات او منتشر شده اما مرزی بین آنها وجود دارد. پدرم بین تولد تا مرگش برای تو زندگی کرد.

نقا راد دختر این هنرمند در ادامه توضیح داد: من و برادرم فرزندان سعید راد ستاره سینما هستیم و به نمایندگی از تمام خانواده از حضور شما و دعای خیر شما که برای من راهگشاست تشکر می کنم. پدر.» سعید راد سال ها در پرده سینما می درخشید. ستاره ای که عشقش دوربین بود و روحش پرسپولیس.
همه از شنیدن حال پدرم تعجب کردند و گفتند چطور این بازیگر سالم در بیمارستان بستری شد. من و همسرم 10 ماه با عشق و قدرت از پدرم مراقبت کردیم تا اینکه به دلیل شرایطش مجبور شدیم او را به آسایشگاه خصوصی منتقل کنیم اما متاسفانه برای برخی افراد بی فکر قضاوت به یک عادت تبدیل شده است در حالی که این موضوع مشکل ساز است. خط پدرم بود و چه حیف که دوباره آن را «تصحیح» منتشر نکردند.

وی افزود: پدرم هر روز از من می پرسد آیا بهتر می شوم؟ و متاسفانه این انتظار بی پاسخ ماند. آن زمان دوست نداشت کسی او را ببیند چون سعید سلطان سینما بود. در این مدت خبر فوت تعدادی از همکارانش او را بسیار ناراحت کرد اما نتوانست چیزی بگوید.
درگذشت آتیلا پسیانی، داریوش مهرجویی، فریماه فرجامی، فرمارز اصلانی و از همه بدتر رضا داودنژاد او را بسیار ناراحت کرد و گفت: من اینجا چه کار می کنم؟

وی در پایان از حاضران خواست پدرش را تشویق کنند.

قسمت پایانی این مراسم با قرائت شعری توسط برادرزاده این بازیگر برگزار شد و سپس با اعزام به هنرستان نماز میت سعید راد را قرائت کرد و آهنگ سلام اخره احسان خواجه امیری را اجرا کرد.

پیکر سعید راد طبق وصیتش در کنار قبر محمدعلی فردین (بازیگر) که در طبقه بالای قبر محمد اشتری (فیلمنامه نویس) قرار دارد، به خاک سپرده می شود.

در حاشیه:

* با ورود پیکر این هنرمند به صحن سینما، مراسم دقایقی قبل از ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد که به دلیل ازدحام جمعیت شروع مراسم با تاخیر برگزار شد.

* اگرچه برگزاری چنین برنامه هایی در سینما امری غیرعادی نیست، اما ورود انبوه جمعیت باعث ناآرامی شد و به همین دلیل حضور برخی از هنرمندان در قسمت اصلی مراسم با مشکل مواجه شد.

* محمدعلی زم، احمدرضا درویش، تهمینا میلانی، مازیار میری، مجید قناد، منوچهر شهسواری، هومن حاجی عبداللهی، علی اوجی، محمود خوردبین، سید غلامرضا موسوی، جمشید گرگین، علی قائم مگی، حمید استیلی (فوتبالیست سابق)، رضا درویش (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس)، محمود خوردبین، اصغر حاجیلو، ساره بیات، امید زندگانی، اصغر سمسارزاده، کروش سلیمانی و… از جمله حاضران در این مراسم بودند.

مراسم یادبود سعید راد جمعه 5 مرداد این ماه از ساعت 14 تا 16 در مسجد الرسول واقع در میدان کاج سعادت آباد برگزار می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا