اخبار روز سینما

در قسمت ششم با رونمایی از شخصیت مرموز عماد و مانیا اتفاق افتاد. بازگشت سین فرشته

«گناه فرشته» یکی از سریال هایی است که شروع آن با اتفاقات فراوان، روابط پیچیده بین شخصیت ها و روایت کند داستان همراه بود. این سریال چندین قتل، پیچش، صخره و غیره داشت، اما کارگردان آنها را نادیده گرفت و روی کل سریال تمرکز کرد. در چند قسمت اخیر اما نحوه روایت داستان تغییر کرده است. در همین زمان، روی دیگری از عماد فاش شده و مانیا در کانون توجه قرار گرفته است.

به گزارش بازتاب آنلاین، «گناه فرشته» در هر قسمت علاوه بر داستان، چند نکته ویژه دارد و به همین دلیل هوشنگ گلمکانی منتقد قدیمی در ویدئویی 14 دقیقه ای به آن اشاره کرد. هی سودانی نوشت و این ژانر طرفداران زیادی پیدا کرده است. به عنوان نمونه بارز آن، این روزها «گناه یک فرشته» با داستانی بر اساس راز یک قتل که روایت می شود در معرض دید عموم قرار گرفته است. استفاده از مولفه های این ژانر و تلفیق آن با برخی از ویژگی های ژانر ملودرام، همچنین کاربران به تحلیل بخشی از داستان و شخصیت ها در یک زمان می پردازند که نشانه دیگری از بازگشت «گناه فرشته» است.

در قسمت ششم «گناه فرشته» وجه دیگری از شخصیت عماد مشخص شد.

عماد وحشتناک | سریال در هر قسمت ویژگی های متفاوتی دارد، به جز آنچه گفته می شود و نوشته می شود. مثلا در قسمت ششم طرف مقابل عماد تهرانی (بهروز رضوی) لو رفت. جمیلی (مهرداد ضیایی) با تلاش موکلش (حمید تهرانی با بازی شهاب حسینی) با قرار وثیقه از زندان آزاد می شود و اکنون برای او دعا می کند و قصد کمک به او را ندارد. عماد بدون اینکه پسرش حامد چیزی را فاش کند ماجرا را فهمید. این موضوع اولین حرکتی است که نشان می دهد عماد در همه جا نفوذ دارد و خودش مهره ها را حرکت می دهد. او همچنین از جمیلی سوالات معناداری می پرسد: «مگه تو زندان نیستی؟ و پاسخ می شنود که با قرار وثیقه آزاد شده است. ابهت عماد وقتی از کارگرش می پرسد (برای تحقیر جمیلی) حقوق یک نفر در دانمارک چقدر است؟ این سوال جمیلی را که همسر و پسرش در دانمارک هستند از ترس کشته شدن می ترساند. دیالوگ های زیر، نوع صحنه سازی و لحن آرام اما «پدرخوانی» رضوی، تصویری دقیق و هولناک از عماد برای مخاطب ترسیم کرد. دیالوگ غافلگیرکننده عماد که «پسر من ناموس من است» نیز اهمیت خانواده را برای او نشان می دهد. و همین تک سکانس برای شناخت توانایی بهروز رضوی گوینده برجسته با آن صدای خاطره انگیز کافی است.

در قسمت ششم با رونمایی از شخصیت مرموز عماد و مانیا اتفاق افتاد. بازگشت سین فرشته
با ورود شخصیت «شیدایی» داستان وارد مرحله جدیدی شد.

شیدایی مرموز | مانیا دختری است که در قسمت قبل نامش زیاد شنیده شد و بینندگان متوجه شدند که ارتباط مهمی با پرونده فرشته دارد. اگر با حامد همکاری کند برنده پرونده فرشته می شود، باید دید مانیا قصد همکاری دارد یا خیر. سرانجام با تلاش مشفق (مهدی سلطانی) شیدایی به حامد رسید. کسی که زمانی منشی دفترش بود و حامد را به خاطر جاسوسی او عصبانی کرد. این دیوانه سرکوب شده با چشمانی اشکبار به دستشویی می رود و پس از شستن صورتش متوقف می شود. در همین حین لبخندی مرموز بر لبانش نقش می بندد. نوع کادربندی و رنگ قرمز پس زمینه یکی دیگر از عواملی است که تمرکز رازآلود بودن شخصیت را افزایش می دهد. رعنا بهرخ در این سریال بازی تحسین برانگیزی ارائه می دهد.

در قسمت ششم با رونمایی از شخصیت مرموز عماد و مانیا اتفاق افتاد. بازگشت سین فرشته
شهاب حسینی بار دیگر در نقش «حمید» خوش درخشید.

و باز هم شهاب | «گناه فرشته» آخرین اثری است که درخشش شهاب حسینی را پایه گذاری کرد. این بازیگر در شش قسمت اخیر رفتار و گفتار قابل توجهی کم نداشته است. سکانس مهم او در قسمت 6 جایی است که وقتی احساس می کند مانیا به دفتر نفوذ کرده است، عصبانی می شود و دستانش را به گردن او نزدیک می کند که انگار می خواهد او را خفه کند، اما خشم خود را فرو می نشاند. شهاب حسینی خشم و عصبانیت خود را به زیباترین شکل نشان داده است.

سریال گناه فرشته به نویسندگی و کارگردانی. حامد عنقا جمعه ها به صورت اختصاصی از پلتفرم «فیلیمو» پخش می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا