دانستنی ها

در طول روز چقدر آب بنوشیم؟

مصرف آب برای حفظ سلامت اندام های مختلف و تنظیم دمای بدن ضروری است، اما اصولی در نوشیدن آب به خصوص در روزهای گرم سال وجود دارد.

به گزارش تسنیم، با نزدیک شدن به تابستان و گرم شدن هوا، میزان تعریق در بدن انسان افزایش می یابد، بنابراین بیشتر آب بدن از طریق تعریق از بین می رود.

آب برای حفظ سلامت اندام های مختلف و تنظیم دمای بدن ضروری است. کم آبی بدن می تواند باعث یبوست، اختلال عملکرد قلب، کلیه، کبد، عدم تعادل فشار خون و غیره شود. مشکلاتی ایجاد می کند.

با وجود این، مصرف آب به خصوص در روزهای گرم سال اصولی دارد که به حفظ سلامت بیشتر افراد کمک می کند.

بهترین دما برای آب آشامیدنی چیست؟

بسیاری از افراد برای رفع تشنگی شدید و گرمای هوا، یخ را در آب می‌ریزند، اما طب سنتی ایران توصیه می‌کند که همه افراد در فصول گرم سال بدون تماس مستقیم با یخ از آب سرد استفاده کنند و از مصرف آب یخ زده خودداری کنند.

بهترین زمان برای مصرف آب چه زمانی است؟

متخصصان تغذیه و متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که افراد برای پیشگیری از سوء هاضمه از نوشیدن آب هنگام غذا خوردن خودداری کنند. از نظر طب ایرانی بهترین زمان نوشیدن آب یک تا دو ساعت بعد از غذا است.

علاوه بر این، کارشناسان معتقدند یک ساعت پس از خوردن میوه بهترین زمان برای نوشیدن آب برای جلوگیری از مشکلات دستگاه گوارش است.

یکی یکی دیگر از توصیه های طب سنتی پرهیز از نوشیدن آب در روزه داری است.

طب سنتی ایرانی به مردم توصیه می کند که هنگام انجام ورزش های شدید یا بلافاصله پس از حمام از نوشیدن آب به ویژه آب سرد خودداری کنند.

در طول روز چقدر آب بنوشیم؟

اکثر مردم فکر می کنند که نوشیدن 8 لیوان آب در روز برای حفظ سلامت ضروری است، اما این یک تصور اشتباه است.

متخصصان طب سنتی می گویند میزان آب مصرفی هر فرد بسته به مزاج و فصل و آب و هوای او متفاوت است. با وجود این، به طور کلی مصرف یک لیوان آب به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن در طول روز توصیه می شود.

طب ایرانی تاکید می کند که آب باید جرعه جرعه به مقدار کم و زیاد در طول روز مصرف شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا