دانستنی ها

در صورت مشاهده این 5 علامت با پزشک مشورت کنید

به لطف هماهنگی اعضای بدن که به عنوان یک سیستم کار می کنند، ما قادریم هر روز فکر کنیم، نفس بکشیم، غذا بخوریم و حرکت کنیم. اما گاهی اوقات این سیستم مشکلی دارد و خود را به صورت بیماری، عفونت یا درد نشان می دهد. خوشبختانه، قبل از اینکه مشکل جدی‌تر شود، بدن شما سیگنال‌هایی برای جلوگیری از اتفاقات بدتر به شما می‌دهد.

به گزارش مگتو، دردها، تغییرات بیرونی و کلی می تواند اولین علامت یک بیماری جدی یا یک بیماری مزمن باشد که نیاز به بررسی و معاینه دارد. در این مقاله با پنج علامت هشدار آشنا می شوید که با دیدن هر کدام متوجه می شوید که سیستم بدن سعی دارد به شما بگوید مشکلی وجود دارد.

1) سرگیجه

سرگیجه ممکن است به دلیل ایستادن ناگهانی یا کم آبی ایجاد شود. اما در برخی موارد، سرگیجه یا سبکی سر ممکن است نشانه ای از مشکلات مغزی، گوارشی، بینایی یا گوش داخلی باشد. ممکن است عوامل مختلفی باعث سرگیجه شوند. شرایطی مانند اضطراب، کمبود یا کم خونی هموگلوبین، عفونت ویروسی گوش، فشار خون بسیار بالا و پایین، خستگی و ضعف همگی می توانند باعث سرگیجه شوند.

سرگیجه همچنین می تواند ناشی از قند خون بالا یا پایین، دیابت، بیماری تیروئید یا مشکلات قلبی باشد.

۲) تعریق زیاد

تعریق بیش از حد یا هیپرهیدروزیس می تواند در اثر یائسگی، چاقی، ورزش بیش از حد، اضطراب یا استرس و یا حتی خوردن غذاهای بسیار تند ایجاد شود. با این حال، در برخی موارد، تعریق بیش از حد نیز می تواند نشان دهنده مشکلات تیروئید، دیابت یا مشکلات قلبی باشد.

3) احساس سرما

سرد بودن مداوم ممکن است نشان دهنده مشکلاتی مانند کم کاری تیروئید، کم خونی، گردش خون ضعیف یا چربی کم باشد. قند خون پایین، کمبود آهن یا کمبود برخی ویتامین ها نیز می تواند در ایجاد لرز نقش داشته باشد.

4) کاهش وزن ناخواسته

کاهش وزن ناخواسته را جدی بگیرید؛ زیرا این وضعیت ممکن است نشانه سرطان معده، مشکلات تیروئید، بیماری کرون، مشکلات قلبی عروقی، بیماری آدیسون، بیماری پارکینسون، ایدز، مشکلات گوارشی، مشکلات دندانی، افسردگی یا اضطراب، عوارض جانبی داروهای تجویزی، بیماری سلیاک، دیابت، انگلی باشد. بیماری. عفونت، اعتیاد، اختلالات خوردن، تورم پانکراس، مشکلات بلع، یا زوال عقل.

5) مشکلات پوستی

خال ها یا لکه های غیرعادی روی پوست گاهی می توانند نشانه سرطان پوست باشند. اگر لکه های جدید، در حال رشد و نامتقارن روی صورت شما ظاهر شود، ممکن است نشانه ای از ملانوم (نوع مرگبار سرطان پوست) باشد.

به گفته متخصصان، سرطان پوست شایع ترین سرطان در سراسر جهان است. پوست خود را بشناسید، به تغییرات آن توجه کنید و در صورت مشاهده هرگونه تغییر با متخصص پوست مشورت کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا