اخبار خودرو

در سراشیبی سقوط ؟ خودروهای برقی کارکرده حالا ارزان ترین از همتایان بنزینی هستند

در سراشیبی سقوط ؟ خودروهای برقی کارکرده حالا ارزان ترین از همتایان بنزینی هستند

مطالعه اخیر وب سایت iSeeCars نشان می دهد که میانگین قیمت خودروهای دست دوم نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا بسیار بالاتر است. اما در این بین یک نکته جالب وجود دارد و آن اینکه خودروهای بنزینی افت قیمت کمتری نسبت به مدل های بنزینی دارند.

بر اساس آخرین گزارش خودرو، بر اساس یافته های iSeeCars، در ماه می میانگین اختلاف قیمت بین مدل های برقی و بنزینی دست دوم به 8.5 درصد رسیده است. اگر بخواهیم دقیق تر باشیم باید بگوییم که در ماه می میانگین قیمت خودروهای احتراق داخلی کارکرده در بازار آمریکا 31424 دلار بوده است. با این حال میانگین قیمت مدل های برقی 28767 دلار برآورد شده است. با در نظر گرفتن این موضوع می توان گفت که قیمت یک خودروی احتراق داخلی کارکرده 2657 دلار بیشتر از مدل برقی مشابه است.

برای درک بهتر تحولات بازار، بد نیست مقایسه ای بین ژوئن 2024 و ژوئن 2023 انجام دهیم. طبق داده های موجود، در این زمان در سال گذشته ارزش خودروهای برقی دست دوم 25 درصد بیشتر از میانگین قیمت کارکرده بوده است. خودروهای احتراق داخلی، یعنی در ژوئن 2023 میانگین قیمت این نوع خودروها حدود 8000 دلار بیشتر بوده است. . در آن زمان میانگین قیمت یک خودروی الکتریکی دست دوم 40783 دلار و متوسط ​​قیمت یک خودروی احتراق داخلی 33469 دلار بود.

مقایسه قیمت تسلا مدل 3 و بی ام و سری 3 می تواند مثال عینی خوبی باشد. در ژوئن سال گذشته، میانگین قیمت یک تسلا مدل 3 کارکرده 2635 دلار بیشتر از یک ب ام و سری 3 دست دوم بود. اما پس از 11 ماه، مدل 3 کارکرده اکنون به طور متوسط ​​4806 دلار ارزان تر از سری 3 دست دوم است!

از بین 10 خودروی با بیشترین افت قیمت، 7 خودروی برقی هستند. در بالای جدول کراس اوورهای الکتریکی جگوار I-Pace قرار دارد که در یک سال 14053 دلار از قیمت خود را از دست داده است. این رقم معادل افت 30.1 درصدی است!

باید بدانید که خودروهای برقی در حال حاضر دوران سختی را پشت سر می گذارند. در حالی که روز به روز بر تعداد این خودروها در خیابان ها افزوده می شود، شتاب پذیرش آنها به دلایل مختلف کاهش یافته است. این موضوع باعث شده تا قیمت خودروهای برقی بیش از رقبای بنزینی و دیزلی خود کاهش یابد.

ناگفته نماند که iSeeCars در مطالعه خود بیش از 2.2 میلیون خودرو را از یک تا پنج سال کارکرد که بین مه 2023 تا مه 2024 به بازار عرضه شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا