اخبار روز

در ساختمان های جدید، مجرای رادیاتور حذف می شود

مجید فارمد، مشاور مدیرعامل شرکت توانیر، علت گرایش بسیاری از مشتریان خانگی به سمت تهویه مطبوع و داکت اسپلیت را توضیح داد: در شرایط فعلی تفاوت زیادی بین هزینه برق و قیمتی که مصرف کنندگان خانگی می پردازند، به ویژه در مناطق گرمسیری وجود دارد. مناطق کشور ایالات متحده، و اصولاً هزینه برق در بودجه خانوار کم است. بنابراین حساسیت لازم در بین مصرف کنندگان برای مدیریت مصرف برق یخچال ها ایجاد نمی شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ وی با توجه به تغییر دمای راحت در اذهان شهروندان و نقش آن در استفاده نامتعارف از تهویه مطبوع، افزود: با توجه به تفاوت قابل توجه هزینه برق با قیمت پرداختی مصرف کنندگان برق خانگی. ، تغییر دمای آسایش در ذهن شهروندان نیز اضافه شده است، به طوری که می بینیم به جای تنظیم دمای کولر بر روی دمای راحت (25 درجه) در مناطق گرم و مرطوب، کولر روی درجه حرارت تنظیم می شود. 18 درجه و کمتر از تنظیم شده، با هر درجه کاهش دمای تهویه مطبوع منجر به افزایش 3-5٪ در مصرف برق می شود.

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر روی آوردن مصرف کنندگان به کولرهای گازی بی کیفیت را عامل اصلی افزایش مصرف برق عنوان کرد و افزود: معرفی دستگاه های سرمایشی ناکارآمد و نامناسب در قالب قاچاق به دلیل گرانی بار مصرف کنندگان را بر دوش داشته است. خرید کولرهای استاندارد و تعرفه ارزان برق. آنها تصمیم به خرید چنین دستگاه های ناکارآمد می گیرند.

وی با انتقاد از سازندگان برای حذف کانال‌های کولر آبی ساختمان‌ها، ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که در مناطقی که نیازی به تهویه هوا نیست، می‌توان با کولر آبی که هزینه برق مصرفی آن بسیار کمتر است، دمای مطلوبی را فراهم کرد. سازندگان منازل به جای کولر از کولر یا داکت اسپلیت استفاده می کنند که فضای مورد نیاز کانال های کولر آبی را از بین می برد و مساحت قابل استفاده ساختمان را اندکی افزایش می دهد.

با توجه به اینکه در مناطق معتدل مانند تهران و مناطق گرم و خشک مانند یزد می توان از کولرهای آبی جدید با مصرف کم و راندمان بالا به طور کامل استفاده کرد، اما استفاده از کولر و سایر سیستم های سرمایشی مشابه توصیه نمی شود که از استاندارد استفاده شود. کولرهای گازی با راندمان بالا فقط برای مناطق گرم و مرطوب مانند مناطق ساحلی کشور که لازم است این سیستم های خنک کننده را در دمای راحت 25 درجه سانتیگراد تنظیم کرد.

وی در این خصوص افزود: در ساخت و سازهای مسکونی جدید از جمله نهضت ملی مسکن و همچنین در بازسازی منازل مبحث 19 مقررات ملی ساختمان به ویژه با توجه به عایق حرارتی نمای خارجی پاکت.» ب. ساختمان و استفاده از پنجره های دوجداره استاندارد مد نظر قرار گیرد. این به رفع عدم تعادل بین برق در تابستان و گاز در زمستان کمک می کند.

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه در مناطق ساحلی نیز بر جایگزینی رادیاتورهای پنجره ای فرسوده با رادیاتورهای گازی با راندمان بالا تاکید شده است، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که این اقدام باعث پیک مصرف 1.5 کیلووات در هر تعویض رادیاتور می شود.

ضمناً با توجه به عمر طولانی کولر گازی در مناطق گرم و مرطوب، این اقدام هر ساله منجر به تعویض کولر گازی می شود. ۷۰۰۰ کیلووات ساعت صرفه جویی در مصرف برق و به دنبال آن کاهش مصرف گاز و سایر سوخت های فسیلی در نیروگاه و تاثیر آن بر محیط زیست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سایر روش های صرفه جویی در مصرف برق از طریق کولر گازی اشاره کرد: تنظیم دمای کولرها در دمای راحت (25 درجه به بالا)، نصب و نگهداری صحیح کولر گازی که باعث افزایش راندمان آن می شود. همچنین تعویض و تمیز کردن منظم فیلترها می تواند مصرف برق را بین 5 تا 15 درصد کاهش دهد.

فارمد در بخش پایانی سخنان خود به اقداماتی که می تواند در افزایش راندمان در بخش سیستم های برودتی موثر باشد، اشاره کرد: وجود تجهیزات برودتی استاندارد در بازار مصرف و جلوگیری از واردات تجهیزات برودتی غیر استاندارد به کشور. الزام در ساخت و سازهای جدید با رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان و رعایت الزامات لازم برای نصب برچسب انرژی ساختمان ها به کنترل مصرف انرژی در زمینه سیستم های سرمایشی به ویژه تهویه مطبوع کمک می کند و باید به صورت ویژه در نظر گرفته شود. توجه

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا