اخبار روز سینما

در رادیو به روی همه سلبریتی ها باز است بازگشت محمدرضا گلزار به تلویزیون

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: باب صدا و سیما به روی همه سلبریتی ها باز است. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت چرا که سلبریتی ها در راستای منافع مردم و کشور هستند.

پی ام آپلود به نقل از تسنیم، پیمان جبلی رئیس صدا و سیما که برای شرکت در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند به کاشان آمده بود در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی درباره اهمیت تولید مستندهای بین المللی گفت: دستاوردهای هنری مستندسازان در کشورمان بسیار فراتر از مرزهای ایران است. در حال حاضر با مدیریت مستندسازان ایرانی در حال تولید آثاری در سطح بین المللی هستیم که به زودی ارائه می شود. علاوه بر این، مستندسازان ماهری در منطقه و جهان وجود دارند که مایل به همکاری با فیلمسازان ایرانی هستند. یکی از اهداف اعلام شده جشنواره تلویزیونی مستند، ارائه آثار فاخر مستندسازان بین المللی است. امیدوارم همکاران ما بتوانند در دوره های آتی جشنواره تلویزیونی مستند زمینه تحقق این اثر را فراهم کنند. البته تجربه کار مستند بین المللی وجود دارد و امیدوارم فرصتی برای نمایش این آثار در جشنواره سال آینده فراهم شود.

وی در خصوص حمایت تلویزیون از مستندسازان گفت: یکی از بارزترین کمک های رسانه ملی به مستندسازان ارائه و نمایش آثارشان است.بسیاری از مستندسازان را می شناسم که در زمان فیلمشان به جشنواره های ملی و بین المللی دعوت شدند. اولین بار منتشر شد کانال مستند پخش شد. این نشان می دهد که پخش مستند چقدر اهمیت دارد. البته در کنار این مشکل باید حمایت های دیگری نیز از مستندسازان انجام دهیم. در آینده نزدیک نشست کاری با مستندسازان کشور برگزار خواهم کرد. علاوه بر این مدیریت اسناد را در مرکز سیمرغ در ساختار معاونت سیما راه اندازی کرده ایم. امیدواریم با تقویت بنیان مالی تولید فیلم مستند بتوانیم کمک های قوی تری از آنها بگیریم.

جبلی در پاسخ به سوالی درباره شروع فصل جدید سریال پایتخت و ورود آن به نوروز 1403 گفت: همکاران ما در سیما فیلم اطلاعات دقیق تری دارند و باید از آنها بپرسید.

رئیس رسانه ملی با اشاره به برخی تحلیل ها در رسانه ها مبنی بر اینکه جامعه به دلیل کم کاری از موسیقی مبتذل در تلویزیون استقبال می کند، گفت: البته کم کاری فقط مربوط به صدا و سیما نیست بلکه به همه دستگاه های فرهنگی مربوط می شود. . مطمئناً تمام دستگاه های Tutoli در بخش موسیقی کار کمی انجام داده اند. اما در مورد رسانه ملی باید بگویم که علاوه بر تولیدات جدیدی که در مرکز شعر، موسیقی و سرود داشته ایم، این مرکز تقویت شده است. این دفتر به یک مرکز تبدیل شد و به بخش شعر گسترش یافت. در زمینه شعر و نماهنگ نیز تولیدات بسیار خوبی داشته ایم، به خصوص اخیرا و رویدادهای غزه. حتما می دانید که هفته گذشته قطعه جدیدی از ارکستر سمفونیک صدا سیما را ارائه کردیم. همین ارکستر سمفونیک ظرفیت های زیادی برای تولید آثار و قطعات عالی دارد.

وی تاکید کرد: با این حال تأیید می‌کنم که کار چندانی نداشتیم. اگر ما و همه مراکز فعال در حوزه موسیقی بتوانیم قوی‌تر و جامع‌تر عمل کنیم، قطعاً می‌توانیم با ذائقه ایرانیان سازگار شویم و برای آنها جذابیت پیدا کنیم.

جبلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سخنرانی اخیر خود در خصوص پیامدهای سلبریتی و پرورش سلبریتی های سالم پاسخ داد: من بارها در این زمینه صحبت کرده ام و شاید وقت کافی برای این موضوع نباشد، اما اگر بخواهم. برای بیان این مشکل در چند جمله باید بگویم: این شخصیت ها باید در خدمت مردم، کشور و ارزش ها و فرهنگ اصیل دینی ایرانی باشند. به همه کسانی که مایل به همکاری با رسانه ملی در عرصه های مختلف هنری در این زمینه هستند، دستشان را به گرمی می فشاریم و درهای صدا و سیما همیشه به رویشان باز است. امیدوارم اعداد و ارقام در را به روی خود نبندند و با بازکردن آن در از ظرفیت رسانه ملی استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت محمدرضا گلزار به تلویزیون بر اساس این ویژگی ها بوده است یا خیر، پاسخ داد: نظرات دقیق تری درباره افراد و برنامه ها توسط همکاران ما در سیما انجام خواهد شد.

وی در مورد اینکه کدام سریال از شبکه خانگی می تواند از رسانه ملی پخش شود، گفت: اخیرا از آقای مقیسه رئیس محترم سترا پرسیدم و ایشان سریال هایی را پیشنهاد کردند. فکر می کنم قابل بررسی و انتخاب باشد. اسم هایی را برای من گذاشت، اما چون هنوز چیزی قطعی نشده است، نمی توانم چیزی بگویم. البته باید اشاره کنم که اینها نه تنها آثار تمام شده ای هستند، بلکه حتی فیلمنامه هایی هستند که می توان با حمایت صدا و سیما تولید کرد و پس از پخش روی سکوها از رادیو و تلویزیون پخش کرد.

جبلی درباره سرنوشت شبکه تهران نیز گفت: رسالت و رسالت شبکه تهران استان تهران است؛ در حالی که شبکه تهران به عنوان ماموریت شبکه تهران فعالیت می کند. درست است که این شبکه در مقاطع مختلف سرنوشت های متفاوتی داشته است، اما تصمیم گرفتیم که شبکه تهران برای استان تهران و تا انتخابات با همان مخاطبان استان ها وجود داشته باشد. به تدریج اعلام می شود که از تاریخ معینی فقط در استان تهران قابل دریافت است. رئیس صدا و سیما در پایان درباره حضور سلبریتی ها در تلویزیون در انتخابات پیش رو گفت: نباید از چهره ها در موارد فردی استفاده کرد. غم و شادی نصیب مردم شود رسانه ملی بهترین بستر و عرصه برای خدمت رسانی چهره ها به مردم است. قطعا انتخابات یکی از حوزه هایی است که وقتی این هم افزایی بین مردم و رسانه ملی اتفاق بیفتد اتفاقات خوبی می افتد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا