اخبار روز

در حاشیه مشاغل مجازی چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش ایمنا، امروزه هر مهارتی را می توان به شغل آنلاین تبدیل کرد، از توسعه اپلیکیشن کاربردی و طراحی سایت گرفته تا خدمات گرافیکی، آموزش مجازی، همکاری در فروش، تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی، تعداد مشاغلی که روز به روز در حال افزایش هستند. درآمد بازار کار در حال افزایش است.

کسب و کار آنلاین فعالیتی است که به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می شود. یکی یکی از مزایای مشاغل اینترنتی پردرآمد این است که شما نیاز به سرمایه زیادی ندارید، زیرا هزینه های فروشگاه اینترنتی محدود به خرید و مجموعه آنها و همچنین تمدید منظم است، سرعت آن در مقایسه با مشاغل سنتی بالاست. و موفقیت های این بخش محدود به یک منطقه جغرافیایی و یک مکان نیست. به همین دلیل با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روزافزون از اینترنت در سال های اخیر، این شرکت ها به سرعت رشد کرده و فرصت های شغلی متعددی را ایجاد کرده اند.

از سوی دیگر، چالش های این دسته تجاری نیز قابل توجه است، مانند: مانند ارتباط غیرمستقیم بین مشتری و فروشنده که انجام برخی از تراکنش ها با اطمینان را دشوار می کند، خطرات هک و بدافزارها و مشکلات شبکه های مجازی مانند قطع یا گسترش زیرساخت های مخابراتی می تواند تاثیر مخربی بر روی آن داشته باشد. کسب و کار و اینترنت را تحت تاثیر قرار دهد.

نگاهی به وضعیت بازار کار نشان می‌دهد که شرکت‌های سنتی همچنان توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار ایران حفظ کنند زیرا معمولاً اعتماد و ارتباط نزدیک‌تری با مشتریان خود دارند، اما با رشد شرکت‌های مجازی در آینده رقابت بین این دو بخش در حال باریکتر شدن هستند

بیمه بیکاری داوطلبانه و کار آزاد

میشم مدقی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان. یکی وی بیکاری داوطلبانه را یکی از معضلات برخی گروه های کارگری و تولیدی در جامعه دانست و تصریح کرد: برخی خود تمایلی به استخدام در شغل خاصی ندارند و ترجیح می دهند آزادانه و بدون زمان و مکان مشخص کار کنند. فرهنگ کار برای ما بسیار مضر خواهد بود.

وی با اشاره به پیامدهای رونق این شرکت ها گفت: کارگاه های تولیدی نمی توانند بدون سفارش به فعالیت خود ادامه دهند به همین دلیل برخی از کارگاه های تولیدی معترض هستند که از ابتدای سال فراخوان جذب کرده اند اما فقط یک کارگاه دارند. «فقط تعداد کمی از افراد واجد شرایط از آنها درخواست داده اند.

مدیرکل تعاون، کار و اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط در بازار کار بستگی به عرضه و تقاضا دارد، افزود: با این حال قیمت نهایی نیز در این فرآیند بسیار مهم است که اکنون کارگران از افراد بیکار داوطلبانه بالاتری دریافت می کنند. اگر حق کار پرداخت شود، حاضر به کار نیستند زیرا آزادی مطلوب خود را حتی به قیمت درآمد کمتر می‌جویند.

محرومیت از فرصت های منحصر به فرد

از سوی دیگر حمید حاج اسماعیلی; این کارشناس بازار کار خاطرنشان کرد: فرصت کار در اینترنت و فضای مجازی بی نظیر و عالی است زیرا شرکت های مختلفی می توانند در آن فعالیت کنند، حتی بسیاری از شرکت های سنتی و قدیمی می توانند هزینه های خود را کاهش دهند و بهره وری و کیفیت خود را افزایش دهند.

وی کاهش هزینه ها و افزایش سرعت ارائه خدمات را از دیگر مزیت های شرکت های مجازی برشمرد و یادآور شد: بزرگترین مشکلی که در این زمینه می توان نام برد، توسعه بیشتر اقتصاد دیجیتال در دنیا به پیشروی است که کشورهای توسعه یافته سهمی از آن دارند. بیش از 40 درصد

این کارشناس ارشد بازار کار، عدم توجه به زیرساخت ها و تامین آن در محیط های کاری فناوری اطلاعات و مجازی را دلیلی بر محرومیت بسیاری از گروه ها از این فرصت دانست و ادامه داد: بیشترین جذابیت محیط های کار مجازی برای گروه هایی مانند جوانان، فارغ التحصیلان و … است. با توجه به بالاترین نرخ بیکاری زنان با این اقشار همراه است در حالی که فعالیت در بخش اینترنت می تواند رضایت شغلی لازم را برای آنان فراهم کند.

فروش کوتاه خدمات اینترنتی

وی شرکت‌های مجازی را فرصتی بزرگ و قابل توجه توصیف کرد و گفت: اگرچه این شرکت‌ها می‌توانند جایگزین شرکت‌های سنتی شوند، اما به دلایل زیادی کشور ما نتوانسته از این فرصت برای ایجاد تغییرات مثبت در اقتصاد و ایجاد ظرفیت‌های جدید از طریق شرکت‌های جدید استفاده کند. ایجاد می کند.

حاج اسماعیلی با اشاره به محدودیت های این مشاغل در جامعه یادآور شد: یکی یکی از محدودیت‌های گسترش شرکت‌های مجازی در کشور نسبت به کشورهای پیشرفته، مسائل امنیتی است که مانع توسعه و پیشرفت می‌شود. همچنین استفاده از اینترنت و زیرساخت های آن در کشور همواره با سرعت و امکان توسعه فعالیت های فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های آنها در جامعه ما همراه بوده است که دلیل آن فروش پایین و ارائه محدود این خدمات نسبت به سایر کشورها در دسترس نبوده است. .

وی تاکید کرد: مسائل فرهنگی از جمله بسترهای اینترنتی و قابلیت نفوذ آن ها در بخش های مختلف نیز محدودیت هایی را ایجاد کرده است که به عنوان عامل محرومیت از این فرصت منحصر به فرد تلقی می شود.

بی ثباتی؛ سنت جاودانه تجارت

این کارشناس بازار کار درباره نگرانی از رقابت بین شرکت های سنتی و مجازی گفت: این تغییرات و نوسانات همیشه در اقتصاد جهانی وجود داشته است و نباید فکر کنیم که مشاغل همیشه ثابت و ثابت خواهند ماند، زیرا حتی در شرکت های سنتی نیز تغییراتی در موارد مختلف وجود دارد. مناطق فصل زمینه فعالیت را تغییر می دهیم یا تعطیل می کنیم.

وی استفاده از ابزارها و فناوری های نوین را مهارتی قابل توجه دانست و گفت: این موضوع نباید به عنوان تهدیدی برای مشاغل سنتی و یا مخل بخشی از مشاغل کشور معرفی شود، بلکه از برکات و موفقیت های این مشاغل و ابزار است. ما از چنین دغدغه هایی فراتر می رویم و نباید از آنها محروم باشیم.

حاج اسماعیلی استفاده از ابزارهای نوین به ویژه فناوری اینترنت و فضای مجازی را زمینه ساز کاهش هزینه ها دانست و افزود: از آنجایی که صرف هزینه برای انجام امور امری بسیار مهم است، فعالیت های تجاری در فضای مجازی می تواند مورد توجه قرار گیرد. صرفه جویی بیش از یک چهارم در هزینه ها و بنابراین استفاده از آن یک ضرورت تلقی می شود.

ضرورت مدیریت میانجی گری و مالیات

وی جدید بودن بسیاری از مشاغل مجازی را فرصتی برای بازار کار دانست و تصریح کرد: امکاناتی مانند بسترهای اینترنتی و شرایط حاکم بر این بسترها در حوزه اقتصاد سنتی معادل نیست، بنابراین استفاده از فناوری های نوین و مجازی باعث ایجاد موارد جدید می شود. فرصت هایی که در کنار مزایای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها، مصرف انرژی و امکانات مورد نیاز در شرکت های سنتی را می توان در نظر گرفت.

این کارشناس بازار کار، ترس از آسیب یا نابودی مشاغل سنتی در رقابت با بازار کار مجازی را بی دلیل توصیف کرد و گفت: دستاوردها و برکات حوزه مجازی، ابزار و امکانات آن و بهره وری اعطا شده به بازار کار مجازی است. تضعیف اقتصاد کشور از این طریق بیشتر از نگرانی در مورد این تهدیدات است.

وی همچنین با اشاره به احتمال رونق کسب و کارهای کاذب در فضای مجازی خاطرنشان کرد: تغییر فضاها در واقع می تواند شرایط بدی را ایجاد کند که نیازمند توجه و مدیریت دولت اعم از دلالان و واسطه ها باشد، فضای مجازی را تحت تاثیر قرار دهد یا برخی شرکت ها بتوانند این امکان را برای نظارت داشته باشند. آنها در پرداخت مالیات، بیمه، پاسخگویی به حقوق مشتری و لغو حق نظارت بر حاکمیت.

حاج اسماعیلی با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات روز دنیا در مدیریت کسب و کارهای مجازی خاطرنشان کرد: می توانیم از راهکارها و تجربیات به دست آمده در دنیا برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای آنلاین استفاده کنیم. در این مورد، مزایای شرکت ها آنقدر زیاد است که با تهدیدات مقابله می کنند.

وی با معرفی تاکسی های اینترنتی به عنوان یک تجربه موفق در بسیاری از کشورها، گفت: استفاده از امکانات فضای اینترنت در حوزه حمل و نقل حتی در کشورهای توسعه یافته نیز تجربه ای جدید و جذاب است و بسیاری از افراد تمایل بیشتری به تردد با ناوگان اینترنتی دارند. بنابراین، استفاده از حمل و نقل سنتی باید به عنوان یک مزیت جهانی پذیرفته شود.

به گزارش ایمنا، فضاهای مجازی و بسترهای اینترنتی تحت عنوان «اقتصاد دیجیتال» اکنون بخش قابل توجهی از وضعیت جدید بازار کار را به نمایش می‌گذارند و فعالیت‌های کاری ناشی از آن سهم بزرگی از اقتصاد جهانی به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته را به خود اختصاص داده است. فرآیند ساخت ریل و رسیدگی به امور تجاری عمدتاً در حوزه اقتصاد دیجیتال صورت می گیرد.

در کشور ما انتقاداتی مبنی بر توسعه فناوری برای استفاده در بازار کار مطرح می شود و یا با وجود تسلط فضای فناوری نوین در بازار کار جهانی همچنان در مورد فعالیت های مرتبط با کارآموزی کارشناسی ارشد صحبت می شود که نشان می دهد رویکردهای افزایش بهره وری و توسعه بازار تغییر نکرده است

به گفته کارشناسان، برای گسترش استفاده از این فضا، ابتدا باید تغییر و تحول در حوزه رویکردها را تجربه کرد، در غیر این صورت نمی توان برنامه ریزی و بهره مندی از شرایط جدید بازار کار تا معرفی فناوری‌های نوین در آن حوزه، اگرچه در سال‌های اخیر به دلیل وجود تحریم‌ها، توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه بازار کار که متکی به استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید و عرضه محصولات خود هستند، گرفته شده است. به حساب آوردن.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا