اخبار روز

در تابستان به همدان سفر کنید. محل تلاقی تاریخ و طبیعت (+عکس)

تابستان برای بسیاری از افراد و به خصوص خانواده ها. یکی یکی از بهترین زمان ها برای سفر است. کودکانی که مشتاق یادگیری هستند و البته از گذراندن اوقات فراغت خود لذت می برند از آشنایی با شهرهای مختلف و تاریخی لذت می برند و در این بین کدام شهر بهتر از همدان است؟ برای آشنایی با دیدنی های تاریخی و طبیعی این پایتخت کهن ایران، توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

به گزارش ماهیلاتو، این شهر که در استانی به همین نام قرار دارد در غرب کشور قرار دارد. بر اساس کتیبه های آشوری – که در آن نام کاسیان به عنوان نام باستانی همدان ذکر شده است – قدمت این شهر حداقل به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد.

این منطقه که در جهان به نام هگمتانه نیز شناخته می شود، همواره مورد توجه پادشاهان بوده و پس از 150 سال حکومت مادها بر این منطقه، هخامنشیان نیز از آن بهره برده اند. یکی آنها از سرمایه های خود انتخاب کردند.

غار علیصدر

بزرگترین غار آبی جهان برای اولین بار در سال 1342 کشف شد و اعتقاد بر این است که بیش از 190 میلیون سال قدمت دارد. جالب است بدانید ورودی این غار تقریباً 50 سانتی متر عمق دارد و فقط غارشناسان بسیار حرفه ای می توانند از آن بازدید کنند. تا سال 1353 افتتاحیه فعلی با تلاش عبدالله حاجیلو (رئیس وقت هیئت کوهنوردی همدان) ایجاد شد.

دمای این غار پایدار، 16 درجه در هوا و 12 درجه در آب است و برای بازدید در تابستان بسیار مناسب است.

برای رسیدن به غار علیصدر باید 75 کیلومتری شمال غرب همدان را طی کرد. ساعات بازدید از این جاذبه طبیعی در فصل بهار و تابستان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر و در پاییز و زمستان از ساعت 8:30 صبح تا 16:30 می باشد.

دریاچه سد اکباتان

در تابستان به همدان سفر کنید. جایی که تاریخ و طبیعت به هم می رسند

شاید بعد از غروب آفتاب یکی یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از دریاچه سد اکباتان تابستان است. عمق این دریاچه در عمیق ترین نقطه آن 32 متر است و 60 هکتار وسعت دارد. در اطراف آن حدود 15 هکتار زمین کاشته شده و فضای زیبایی را برای گشت و گذار ایجاد کرده است. در این منطقه حتی یک مهمانسرا و یک رستوران وجود دارد که به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می دهد تا سفر به همدان در تابستان به یک گردش جذاب تبدیل شود.

برای رسیدن به آبگیر اکباتان باید 11 کیلومتر از شرق همدان رانندگی کنید.

حمام قلعه

در تابستان به همدان سفر کنید. جایی که تاریخ و طبیعت به هم می رسند

ساخت و موقعیت این استخر قلعه به گونه ای است که علاوه بر جذابیت معماری و تاریخی، هوایی خنک و مطبوع را نیز ساطع می کند. بنابراین، این یک گزینه عالی برای سفر در تابستان است. این حمام در دوره قاجار ساخته شده و از یک بخش مردانه و زنانه تشکیل شده است.

این حمام باستانی با 1500 متر مربع مساحت اکنون به یک رستوران سنتی تبدیل شده است که با بازدید از تیرمارک دو می توانید از آن دیدن کنید.

برای رفتن به همام قلعه در شهر همدان باید با تاکسی یا ماشین شخصی به منطقه قلعه و خیابان شریعتی بروید.

روستای ورکانه

در تابستان به همدان سفر کنید. جایی که تاریخ و طبیعت به هم می رسند

این مکان زیبا بیش از 400 سال قدمت دارد و یکی از روستاهای همدان است که به عنوان میراث ملی اعلام شده است. از جذابیت های این مکان می توان به خانه ها و کوچه های سنگی آن اشاره کرد که روستای رنسانس نامیده می شوند زیرا سبک و رنگ اروپای قرن هجدهم دارند. از آنجایی که هوای این منطقه خنک است، مردم معمولاً ترجیح می دهند در فصل گرما به آنجا سفر کنند.

برای رسیدن به روستای ورکانه باید به 20 کیلومتری جنوب شرقی همدان رسید.

تپه هاگمتانه

در تابستان به همدان سفر کنید. جایی که تاریخ و طبیعت به هم می رسند

این منطقه به نوعی نشان دهنده قدمت و هویت تاریخی ایران است و باستان شناسان تپه معروف هگمتانه را محل تجمع مردم شهر در گذشته می دانند. با این حال، هنوز رازهای زیادی در آن نهفته است. این تپه بیضی شکل است و در مرکز همدان باستان قرار دارد. در نیمه دوم سال هوا در این شهر بسیار سرد می شود. بنابراین بهتر است برای سفر به این منطقه بهار و تابستان را انتخاب کنید.

برای رسیدن به تپه هگمتانه باید به میدان اکباتان همدان، انتهای خیابان اکباتان بروید و سپس به پایگاه ملی میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه بروید.

کتاب گنج

در تابستان به همدان سفر کنید. جایی که تاریخ و طبیعت به هم می رسند

این منطقه تاریخی که به روستای گنجنامه نیز معروف است، برای هر گردشگری به نوعی جاذبه دارد. از کتیبه های 2500000 ساله تا آبشاری طبیعی به ارتفاع 12 متر. از تله کابین گرفته تا بانجی جامپینگ. حتی می توانید در اقامتگاه این منطقه بمانید!

از دیگر جاذبه های دیدنی در سفر به همدان می توان به مسجد جامع همدان، بازار سنتی همدان، مقبره ابوعلی سینا و آرامگاه بابا طاهر اشاره کرد که هر کدام حال و هوای خاص خود را دارند و جاذبه هایی برای گردشگران دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا