اخبار روز

برخورد جدی آموزش و پرورش با اشرافی گری در مدارس! / نظارت شدید بر عملکرد معلمان مراکز غیردولتی!

افزایش چشمگیر هزینه مدارس غیردولتی چند وقتی است که بسیار حاشیه ساز شده است. در همین راستا رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اعلام کرده است که با اشرافی گری در مدارس برخورد جدی خواهد کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اگر در مدرسه ای خارج از ساختارها شهریه گرفته شود و بحث اشرافی گری تشویق شود، قطعا اقدام جدی خواهیم کرد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از فارس، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی گفت: با توجه به سیاست وزارت آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی شایسته برای مدارس غیردولتی است. سال گذشته اعلام کردیم که هر معلمی که می خواهد در مدارس غیردولتی تحصیل کند باید مراحل صلاحیت حرفه ای و عمومی خود را برای اخذ کارت صلاحیت معلم طی کند.

وی افزود: بخشی از این سوال در انتخاب است که جذب نیروی انسانی با دو شرط انجام می شود. معلم نباید بدون انتخاب و عدم تناسب درس با موضوع تحصیلی به مدرسه غیردولتی برود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت شهروندان با بیان اینکه در یک فرآیند سه ساله برای ارتقای سطح مهارت و دانش تمامی معلمان مدارس غیردولتی برنامه ریزی کردیم، گفت: 360 ساعت در این مدارس طراحی شده است. در قالب 6 ماژول 60 ساعته که در آن مهارت های عمومی و دانش آموزشی و همچنین تخصص ها در نظر گرفته شده است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: این کار با همکاری دانشگاه فرهنگیان آغاز شد که بخشی از آن در تابستان و بخشی دیگر در سال تحصیلی انجام می شود. تمام استان ها موظف شدند تا پایان سال تحصیلی نیمسال اول و دوم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کمبود معلم وجود ندارد، تصریح کرد: موسسان علاوه بر تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش دولتی، در مواقع لزوم نیروی انسانی را نیز تامین می کنند و فرآیند گزینش و تربیت نیز باید برای آنان انجام شود. حضور در جلسات تدریس برای تدریس. اساتید مختلف برای شرکت در این برنامه در دسترس هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب های درسی مصوب برنامه درسی ملی در مدارس غیردولتی تدریس می شد، گفت: در برخی مدارس دانش آموزان با کتاب های مصوب بیش از کتب درسی کار می کنند. کتاب غیر درسی باید از کارگروهی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مجوز داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های شهروندان در خصوص نظارت بر مدارس غیردولتی توضیح داد: در مقاطع کارشناسی این سازمان اقلام مختلفی از جمله شهریه، پوشاک دانش آموزان، سرویس ایاب و ذهاب و … در نظر گرفته شده است. وعده های غذایی، میان وعده ها و … تحت نظارت و بررسی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه این موارد البته در آئین نامه اجرایی مدارس لحاظ شده است و رعایت آن مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، گفت: بدون شک در بحث غذا و خوراک، سرویس مدرسه و پوشاک برای دانش آموزان و … انجمن اولیا و مربیان مدرسه باید نظارت و هدایت را داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر مدرسه ای خارج از ساختارها شهریه بگیرد و اشرافی گری را ترویج دهد که با سیاست ها و فرهنگ وزارت آموزش و پرورش مغایرت دارد، قطعا اقدام جدی خواهیم کرد. زیرا ما می خواهیم دانش آموزان در محیطی سالم و برابر رشد کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا