اخبار روز

در این کشور سرعت اینترنت Starlink فوق العاده بالاست!

به گفته پی ام آپ، اینترنت ماهواره ای استارلینک همچنان به ارائه سرعت دانلود چشمگیر در آلمان ادامه می دهد. این شبکه متشکل از هزاران ماهواره است و بلافاصله پس از ارائه عمومی خدمات، به دلیل سرعت دانلود فوق‌العاده بالا در سراسر جهان شناخته شد و به همین دلیل میلیون‌ها نفر مشترک برای دریافت خدمات اتصال به اینترنت ماهواره‌ای در شبکه مذکور شدند. خدمات، و در نتیجه، شرکت تابعه اسپیس ایکس، با کاهش ظرفیت برای مقابله. هجوم کاربران در برخی مناطق مانند آمریکا باعث کاهش چشمگیر سرعت اینترنت استارلینک شد و به همین دلیل شرکت مذکور تست سرعت جدیدی را برای نشان دادن پتانسیل شبکه اینترنت ماهواره ای خود ارائه کرده است.

یکی از کاربران Reddit پس از نقل مکان به شهری در آلمان، سرعت Starlink را آزمایش کرد. نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آلمان از سرعت بسیار بالایی برخوردار است که یکی از مهم‌ترین دلایل ازدحام کمتر و همچنین نوع قرارگیری ماهواره‌ها در مدار زمین است. اسپیس ایکس به تدریج تعداد ماهواره های خود را افزایش می دهد و در نهایت قصد دارد شبکه ای متشکل از هزاران ماهواره در مدار زمین داشته باشد.

WccfTech می نویسد که سرعت دانلود 500 مگابیت بر ثانیه Starlink در شمال آلمان مشکل جدیدی نیست و چندین کاربر از سال 2021 داده های مشابهی را به اشتراک گذاشته اند. به عنوان مثال، کاربری از کاسل با اجرای سه تست دانلود جداگانه و در مجموع نتایج تست سرعت Starlink را در Reddit به اشتراک گذاشته است. سه کیس با سرعت بالای 500 مگابیت در ثانیه و بهترین رکورد آنها 560 مگابیت در ثانیه است.

کاربر دیگری در آلمان تست سرعت Starlink را در اواسط روز، زمانی که ترافیک کاربران معمولاً بالاترین میزان است، انجام داد و به میانگین سرعت 250 مگابیت بر ثانیه دست یافت، البته این تست ها در مقایسه با سرعت هایی که اخیرا توسط Starlink به دست آورده، کم رنگ است. اکنون یکی از کاربران این سرویس از شهر مونیخ که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای آلمان است به سرعت دانلود 649 مگابیت رسیده است.

نتایج جدید تست سرعت Starlink در مونیخ آلمان با بهترین نتایج تست سرعت دانلود در این شهر مطابقت دارد. کاربری به نام DankSquared2 در یکی از روستاهای آلمان در اولین آزمایش خود به سرعت دانلود 562 مگابیت بر ثانیه دست یافت که از میانگین سرعت اکثر کاربران استارلینک بالاتر است. این کاربر چند بار دیگر تست خود را انجام داد و به سرعت 638 مگابیت بر ثانیه دست یافت.

سرعت اینترنت Starlink در این کشور فوق العاده بالاست

با این حال، سرعت آپلود در تست دوم DankSquared2 به 177 مگابیت در ثانیه رسید، در حالی که اولین تست سرعت آپلود این کاربر 208 مگابیت بر ثانیه بود.

داده های Ookla نشان می دهد که میانگین سرعت دانلود Starlink در آلمان برای سه ماهه چهارم سال 2022 تقریباً 94 مگابیت بر ثانیه بوده است که این نتایج به دلیل افزایش ازدحام به دست آمده است و در نتیجه سرعت دانلود حدود 13 درصد کاهش یافته است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا