دانستنی ها

در این فصل روبالشی ها را مرتب بشویید!

کارشناسان می گویند خوابیدن با تعریق شبانه می تواند باعث تجمع باکتری روی روبالشی شما شود و آن را کثیف تر از برخی وسایل حمام و توالت می کند.

به گزارش ایسنا، دکتر گرت نای گفت: روبالشی ها را می توان کثیف تر از توالت ها دانست. خبر خوب این است که این باکتری ها به احتمال زیاد از شما منشا می گیرند و بنابراین مضر نیستند.

این متخصص پزشکی توصیه می‌کند که روبالشی‌ها و ملحفه‌ها را هفته‌ای یک‌بار بشویید تا از تجمع میکروب‌ها و رشد باکتری‌ها جلوگیری کنید، حتی اگر منبع آن باکتری‌ها باشید.

نای افزود: برخی مطالعات نشان داده است که پس از یک هفته تعداد باکتری های روی بالش 17000 کلنی بیشتر از تعداد باکتری های موجود در توالت بوده است.

روبالشی های شسته نشده پس از یک هفته به طور متوسط ​​3 میلیون واحد تشکیل دهنده کلنی را حمل می کنند.

طبق تحقیقات نای، اکثر افراد معمولاً بین 500 تا 700 میلی متر در شب عرق می کنند. اما حداقل 200 میلی متر از این آب توسط ملحفه یا لباس خواب جذب می شود.

نای گفت: «بدن سلول‌های پوست را جایگزین می‌کند که باعث ریزش سلول‌های پوست می‌شود. افراد به طور متوسط ​​روزانه 500 میلیون سلول پوست را از دست می دهند (بیشتر در شب)، بدن ترشحات دیگری نیز دارد و مایعات بیشتری را از طریق بزاق از دست می دهد.

نای افزود: یافته های یک مطالعه نشان داده است که یک بالش معمولی حاوی 16 نوع قارچ مختلف و در واقع میلیون ها هاگ قارچ است.

نای پیشنهاد می‌کند که ورق‌های پلی‌استر را به‌طور کلی حذف کنید و به ورقه‌های پنبه‌ای یا کتان روی بیاورید، روکش را کنار بگذارید و فقط از ملحفه‌ها استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا