دانستنی ها

در این صورت تب کودکان خطرناک است

تب افزایش موقت دمای بدن است و در واقع بخشی از پاسخ کلی سیستم ایمنی بدن است. تب به طور کلی برای اکثر کودکان و بزرگسالان آزاردهنده است. اما معمولاً جای نگرانی نیست. اما برای نوزادان، حتی تب کم می تواند به معنای عفونت جدی باشد. عفونت رخ می دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، فوق تخصص عفونی کودکان دکتر. عبدالله کریمی در حاشیه همایش متخصصان اطفال ایران گفت: ظهور تب. یکی این یکی از شایع ترین دلایل مراجعه نوزادان به کلینیک پزشکان است. در واقع تب، عملکرد دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی به ویژه میکروب ها و ویروس ها است و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند; بنابراین، هر تبی نیاز به درمان ندارد.

اقدامات درمانی

این فوق تخصص عفونی اطفال گفت: تب خفیف با منشا ویروسی به مدت سه روز شایع ترین علت تب در کودکان است و کودک معمولا تا زمانی که تب به 38 درجه نرسد احساس ناراحتی نمی کند و نیازی به درمان نیست. آتش. اما اگر کودک احساس ناراحتی کرد یا تب از این حد فراتر رفت، والدین می توانند اقدامات اولیه درمانی را انجام دهند و اگر تب بعد از سه روز قطع نشد و با علائم هشدار دهنده همراه بود، باید با پزشک مشورت شود.

اولین اقدامات

کریمی توصیه می‌کند اگر کودک تب دارد، ابتدا لباس‌ها را درآورید تا جریان هوا مناسب باشد، سپس به کودک مایعات فراوان بدهید تا از کم‌آبی بدنش جلوگیری شود. در بین داروهای تجویز شده، استامینوفن و ایبوپروفن اثربخشی بیشتری دارند و به دلیل داشتن عوارض جانبی کمتر ترجیح داده می شوند.

این فوق تخصص عفونی اطفال همچنین تاکید کرد: اگر دمای بدن کودک بالای 40 درجه باشد و یا بعد از نیم ساعت به داروی تب بر پاسخ نداد، می توانید بدن او را با اسفنج خیس شده در آب گرم به مدت 15 تا 30 درجه خیس کنید. دقایق. سرد شد

به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید

به گفته کریمی، در صورت ابتلای کودکان به تب، در برخی موارد لازم است در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود. یعنی وقتی تب بالای 39 درجه است، تب بیش از 72 ساعت طول می کشد، کودک کمتر از 3 ماه دارد، کودک بسیار بیمار و دردناک به نظر می رسد و به والدین پاسخ مناسب نمی دهد، بی حال و خواب آلود است، هذیان، از نوشیدن اجتناب می کند، ضعیف و مداوم گریه می کند یا مشکلات تنفسی دارد.

فوق تخصص عفونی اطفال گفت: اگر کودک سابقه تشنج با علائم تب، یرقان و بثورات پوستی داشته باشد، کبودی روی انگشتان، بینی و گوش یا لب کودک ظاهر شود، درد در ناحیه شکم و پهلو مشاهده می شود، در صورتی که میزان ادرار کاهش یافته یا وجود ندارد، لازم است به پزشک مراجعه کنید. اقدامات درمانی باید فورا انجام شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا