اخبار روز

در این سه موقعیت نباید دندان های خود را مسواک بزنید

بارها در مورد اهمیت استفاده از مسواک و رعایت بهداشت دهان شنیده ایم و اینکه باید حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک زده و بشوییم. بهداشت دهان و دندان از تجمع میکروب ها در دهان، پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و بوی بد دهان جلوگیری می کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، دکتر شادی منوچهری، فارغ التحصیل دانشکده پزشکی و دندانپزشکی لندن، گفت: سه حالت وجود دارد که در آن ها نباید دندان های خود را مسواک بزنید زیرا آسیب می بینند.

موقعیت شماره 1: بعد از استفراغ

برخی افراد به دلایلی حالت تهوع و سپس استفراغ را تجربه می کنند. بوی بد دهان بعد از استفراغ را نمی توانند تحمل کنند و وقتی کمی احساس بهتری پیدا کردند با مسواک دهان و دندان های خود را تمیز می کنند.

اما محتویات معده ای که به صورت استفراغ از دهان خارج می شود بسیار اسیدی است و دندان ها نیز از مواد معدنی ساخته شده اند. در این صورت به محض استفاده از مسواک روی دندان، مینای دندان ساییده شده و دندان های شما شکننده می شوند. پس از استفراغ باید حداقل نیم ساعت صبر کنید یا دهان خود را با آب ساده یا دهانشویه تمیز کنید.

موقعیت شماره 2: بلافاصله پس از نوشیدن قهوه

قهوه همچنین یک نوشیدنی نسبتاً اسیدی است، به ویژه هنگامی که با شیر و شکر نوشیده شود. اگر بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه دندان های خود را مسواک بزنید، باز هم مینای دندان را از بین خواهید برد. در این صورت باید نیم ساعت صبر کنید.

موقعیت شماره 3: بعد از صبحانه

ما معمولاً نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای را با صبحانه می نوشیم. بنابراین بلافاصله بعد از صبحانه مسواک نزنید تا مینای دندانتان از بین نرود.

البته بهترین زمان برای مسواک زدن صبح ها قبل از صبحانه است. در واقع دهان ما صبح ها پر از باکتری است و بهتر است قبل از صبحانه دهان خود را از باکتری ها پاک کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا