اخبار روز

در این ساعات برای کاهش سطح قند خون ورزش کنید

ورزش منظم می تواند معیارهای مختلف سلامتی را بهبود بخشد. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که زمان ورزش به اندازه خود ورزش مهم است، به خصوص در مورد کنترل سطح قند خون.

به گزارش ایسنا، این مطالعه توسط دو دانشمند از دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام شده است. آنها داده های 186 فرد بالغ دارای اضافه وزن یا چاق را با میانگین BMI 32.9 تجزیه و تحلیل کردند. میانگین سنی گروه ها حدود 47 سال بود. همه آنها به مدت دو هفته از شتاب سنج ردیابی حرکت و مانیتور قند مداوم استفاده کردند.

با توجه به SF، محققان دریافتند که شرکت کنندگانی که بیش از 50 درصد از فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید خود را بین ساعت 6 بعد از ظهر تا نیمه شب انجام دادند، کاهش قابل توجهی در سطح قند خون خود داشتند که در طول روز ادامه داشت. این برخلاف کسانی است که هر روز بی تحرک بودند.

در این مطالعه افرادی که بین 21.4 تا 42.9 دقیقه در روز ورزش می کردند به عنوان «فعال» و اگر بیش از 42.9 دقیقه در روز ورزش می کردند، «بسیار فعال» طبقه بندی شدند. دستیابی به سطوح پایین قند خون یک استراتژی مهم برای کنترل دیابت به ویژه در افراد دارای اضافه وزن است.

رنی جی راجرز. از آنجایی که صنعت به سمت نسخه‌های ورزشی فردی برای بیماری‌های مزمن مختلف پیش می‌رود، این مطالعه اکنون این درک را ارائه می‌کند که بیش از اینکه فقط به بیماران بگوید «فعال‌تر شوند» را ارائه می‌دهد. در صورت امکان، فعالیت های بعدازظهر را تا عصر در اولویت قرار دهید.

نتایج این مطالعه جدید با تحقیقات قبلی که فواید ورزش را در ساعات خاصی از روز نشان می‌داد، مطابقت دارد. یک مطالعه نشان داد که اتمام یک جلسه تمرینی حدود دو ساعت قبل از خواب می تواند به طور قابل توجهی خواب را بهبود بخشد.

مطالعه دیگری نشان داد که زنانی که صبح ها ورزش می کنند بیشتر احتمال دارد چربی شکم خود را از دست بدهند و فشار خون خود را کاهش دهند. با این حال، هنگامی که آنها در عصر ورزش می کردند، توانستند قدرت، استقامت و حتی روحیه کلی خود را بهبود بخشند. در همین مطالعه، مردانی که در شب ورزش می کردند، توانستند فشار خون خود را کاهش دهند، چربی بیشتری بسوزانند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهند.

مطالعه دیگری در سال گذشته نشان داد که ورزش کردن برای سلامت اسکلتی مهم نیست. با این حال، اگر هر روز زمان خاصی را انتخاب کنید، شانس بیشتری برای حفظ سلامت استخوان های خود دارید.

نویسندگان می گویند چنین مطالعاتی، از جمله مطالعات خودشان، اهمیت توصیه برنامه ورزشی مناسب به بیماران را در زمان مناسب نشان می دهد.

جاناتان آر. جاناتان آر رویز. یکی یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: نتایج ما اهمیت تجویز تمرینات دقیق را نشان می دهد. در عمل بالینی، پرسنل ورزشی و پزشکی دارای گواهینامه باید زمان بهینه روز را برای افزایش اثربخشی تمرین در نظر بگیرند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا