اخبار روز

در ارتفاعات بالا خطر سرمازدگی شدید وجود دارد. از کوهنوردی خودداری کنید

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی با ارائه گزارشی از وضعیت ارتفاعات و کوهستان های کشور گفت: به دلیل بارش برف، باران و وزش باد شدید احتمال بارش تگرگ و مه وجود دارد. خطر سرمازدگی شدید نیز وجود دارد. بنابراین از پروازهای فانتزی و سفرهای غیر ضروری خودداری کنید. از آن اجتناب کنید

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور گفت: روز پنجشنبه (21) دی) شرایط جوی کوهستان های کشور به صورت فعالیت دوره ای سامانه بارشی و سرد در شمال غرب، غرب، غرب و البرز مرکزی، زاگرس شمالی و مرکزی و همچنین روز جمعه (22) توصیف شده است. دی) این وضعیت جوی تا جنوب غرب کشور امتداد دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران کشور افزود: پوشش ابر و مه، آلودگی هوا، بارش برف، کولاک و وزش باد شدید از پیامدهای این موج بارشی در کشور است.

وی افزود: وزش باد شدید تا بسیار شدید در این ایام با خطر کولاک و افزایش وزش باد در ارتفاعات همراه است و با توجه به شروع شرایط زمستانی و کاهش محسوس دما، خطر سرمازدگی شدید پیش بینی می شود. به دلیل مه گرفتگی دید افقی و عمودی مختل شده و احتمال انحراف از مسیر صعود وجود دارد.

ضیائیان در ادامه توضیح داد: با توجه به بارش برف و برف جدید در منطقه، ممکن است وضعیت نامناسبی در جاده ها وجود داشته باشد. بهمن و برف می بارد در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد شدید مهمترین پدیده آب و هوایی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران کشور درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمالی تهران نیز گفت: در ارتفاعات شمالی تهران از چهارشنبه تا جمعه (20). دی) متناوب به دلیل فعالیت بارش باران و موج سرما، هوای ابری و مه آلود، وزش باد شدید، برف و کولاک و در مسیرهای خوابیده. بهمن انتظار می رود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم، مردم تجهیزاتی مانند چرخ دنده به همراه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری به ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند. با توجه به خطر کولاک و سقوط، اجتناب از صعود به ارتفاعات بسیار مهم است. بهمن و شرایط برای صعود مساعد نیست.

ضیائیان در پایان توصیه می کند: فعالیت های کوهنوردی در سه روز اخیر در اکثر مناطق کوهستانی ذکر شده با شرایط نامساعد جوی همراه بوده و خطرناک است. در این مناطق فعالیت های کوهنوردی به دلیل مه و محدودیت دید افقی و عمودی، بارش باران و برف و احتمال آسیب ناشی از رعد و برق خطرناک است. بنابراین توصیه می شود از صعود به ارتفاعات پرهیز کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا