اخبار روز

دریافت وام فوری از بانک ها

وام فوری | وام ازدواج معروف ترین تسهیلات بانکی است. اما وام مسکن، وام فرزند و برنامه های رنگارنگ بانک ها در قالب وام قرض الحسنه نیز شهرت زیادی به دست آورده است.

وام های مسکن بدنام هستند زیرا بانک ها گفته می شود مستاجر را نمی پذیرند. اما وزارت راه و شهرسازی موظف به ساماندهی بازار مسکن شده است یکی وی در دو سال اخیر با راه اندازی سامانه خوداتکایی، صدور کد رهگیری رایگان و تصویب قانون ساماندهی بازار زمین، تنظیم بازار مسکن و اجاره بها تلاش کرده از سردرگمی اوضاع بکاهد. همچنین متقاضیان دریافته اند که افزایش تعداد وام های مستاجر به 200 میلیون و دسترسی آسان به کد رهگیری رایگان به تدریج بخشی از کدورت های قدیمی را برطرف می کند. اگر همچنان کینه دارید، این پست ممکن است نظر شما را در مورد پنج وام مسکن محبوب دیگر به جز وام مسکن تغییر دهد.

وام از دهه 1960; حداکثر 500 میلیون

وام دهه شصتی به فرزندان اول فروردین 1360 تا 29 اسفند 1369 زمانی پرداخت می شود که ساکنان روستاها یا شهرهای زیر 20000 نفر جمعیت در زمان ثبت نام پرداخت شوند.

کل وام ازدواج در دهه شصت 500 میلیون تومان است. 100 میلیون تومان برای ازدواج، 200 میلیون تومان برای خرید اقساط جهیزیه و 200 میلیون تومان دیگر به صورت وام کار پرداخت می شود.

ثبت نام وام 60 در سامانه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و بازپرداخت با کارمزد چهار درصد صورت می گیرد. اولویت بازپرداخت وام 60 با زوج هایی است که زودتر ثبت نام کرده اند. اما بانک وام 60 دلاری را بدون محدودیت بازپرداخت می کند تا زمانی که بودجه آن تمام شود.

توجه: برای دریافت وام کار، ارائه طرح توجیهی الزامی است.

وام تامین اجتماعی برای بازنشستگان؛ 20 میلیون

وام مستمری بگیران تامین اجتماعی در قالب وام فوری 20 میلیون تومانی به اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران پرداخت می شود.

ثبت نام وام تامین اجتماعی مستمری بگیران در سایت vaam.kabtatamin.ir انجام می شود. افرادی که حداقل یک سال پیش بازنشسته شده اند و حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت کرده اند، واجد شرایط درخواست هستند. معوقات بیمه ای نباید روی مدارک قابل مشاهده باشد و اگر در گذشته از سازمان تامین اجتماعی وام دریافت کرده اید باید قبل از درخواست وام جدید آن را پرداخت کنید.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی توسط بانک رفاه پرداخت می شود. متقاضی باید علاوه بر افتتاح حساب نزد بانک رفاه، شناسنامه، کارت هوشمند بازنشستگی، مدارک ضامن و گواهی بازنشستگی را برای تکمیل پرونده کارت ملی ارائه دهد.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت وام با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت آن 36 ماه است.

توجه: وام بازنشستگان تامین اجتماعی با ظرفیت محدود پرداخت می شود بنابراین ثبت نام حداقل دو تا سه بار در سال انجام می شود. پس ناامید نشو

وام سپرده مسکن به افرادی پرداخت می شود که حداقل پنج سال در شهر مورد نظر سکونت داشته باشند

وام ازدواج 1403; حداکثر 700 میلیون

1403 وام ازدواج برای زوج های جوانی که ازدواجشان بعد از اول ژانویه خاتمه یافته است فروردین 1399 تعلق می گیرد. افرادی که هنوز این وام را دریافت نکرده اند می توانند برای وام ازدواج اقدام کنند. اگر در ازدواج اول وام نگرفته اید، می توانید در ازدواج بعدی وام بگیرید.

ثبت نام وام ازدواج در سامانه بانک مرکزی انجام می شود و به هر فرد متقاضی 300 میلیون اعطا می شود. به طور معمول وام ازدواج ترکیبی یک زوج 600 میلیون است، اما اگر عروس زیر 23 سال و داماد زیر 25 سال باشد، وام ازدواج هر کدام 350 میلیون است.

ضامن وام ازدواج یک نفر است; اما در صورت رسیدگی به پرونده و کافی نبودن ضمانت، ممکن است بانک از شما بخواهد که برای پرداخت وام ازدواج دو ضامن ارائه دهید. اسناد مورد قبول ضامن وام ازدواج شامل بارنامه، سفارش کار، سند ملکی یا حساب بانکی می باشد.

وام ازدواج با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت آن 10 سال یعنی 120 ماه است.

توجه: وام ازدواج فقط یکبار به هر نفر پرداخت می شود.

وام سپرده مسکن؛ حداکثر 300 میلیون

وام مسکن در تهران تا سقف 200 میلیون تومان قابل بازپرداخت است. میزان وام و سپرده مسکن در مراکز استان ها 150 میلیون تومان است و مستاجران ساکن سایر شهرها 100 میلیون تومان وام سپرده مسکن دریافت می کنند. وام مستاجران در روستاها تا سقف 40 میلیون تومان پرداخت می شود.

سهم مستاجر حداکثر تا 70 درصد اجاره واحد محاسبه می شود. نرخ سود وام و سپرده مسکن 18 درصد است و مستاجران پنج سال فرصت دارند تا وام را بازپرداخت کنند.

ثبت وام و سپرده مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. افرادی که حداقل پنج سال در شهر مورد نظر سکونت داشته باشند می توانند اقدام کنند. فرد باید بر اساس ضوابط قانونی ازدواج کرده یا به عنوان سرپرست خانوار شناخته شود.

وام سپرده خانه را می توان به افراد دارای فرم سبز سبز پرداخت کرد. متقاضی نباید صاحبخانه باشد یا سابقه استفاده از وام بانکی در مسکن داشته باشد، مانند: ب- اوراق قرضه یا وام نباید در سوابق او مشهود باشد. برای بررسی صلاحیت، متقاضی باید شناسنامه خود و همسرش را به بانک ارائه کند. کپی اصل سند ازدواج، رسید دادگاه (برای تایید توانایی بازپرداخت)، قرارداد رسمی شامل کد رهگیری و سایر مدارک مورد نیاز پرونده.

توجه: وام های رهنی برای کسانی که اول می شوند فروردین بعد از سال 2019 که صاحب فرزند سوم می شوند حداکثر تا 300 میلیون تومان افزایش می یابد.

اگر عروس زیر 23 سال و داماد زیر 25 سال باشد، وام ازدواج برای هر کدام 350 میلیون است.

وام تولد؛ حداکثر 200 میلیون

وام تولد امسال برای خانواده هایی که فرزند اول دارند فروردین 1400 بعدا پرداخت میشه ولی دو سال بیشتر از تولد بچه نگذشته. اقساط وام فرزند با کارمزد چهار درصد محاسبه می شود.

مقدار وام کودک متفاوت است. اگر برای فرزند اول اقدام کنید می توانید 40 میلیون وام با بازپرداخت سه ساله بگیرید. وام فرزند دوم 80 میلیون و مدت بازپرداخت آن چهار سال است. پس از تولد فرزند سوم خانواده مبلغ وام 120 میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله است.

وام فرزند چهارم 150 میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن شش سال است. مبلغ تسهیلات نگهداری از فرزند پنجم خانواده و بیشتر معادل 200 میلیون تومان خواهد بود و برای بازپرداخت وام هفت سال به پدر فرصت داده می شود.

اگر خانواده در طول مدت وام فرزند فرزند دیگری داشته باشد، پدر می تواند مجددا برای وام اقدام کند. حتی اگر دوقلو یا چند فرزند متولد شوند، به هر یک از آنها وام جداگانه تعلق می گیرد.

نکته: محل تولد پدر یا فرزند باید کمتر از 2.5 فرزند برای هر زن باشد. بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ زاد و ولد تنها در استان سیستان و بلوچستان 3.29 گزارش شده است، در حالی که نرخ زاد و ولد در سایر استان ها کمتر است.

وام مسکن؛ حداکثر 300 میلیون

وام کرزاد الحسنه به اشتباه تسهیلات 300 میلیون تومانی عنوان شده است. اگرچه حداکثر مبلغ وام قابل بازپرداخت با این روش 300 میلیون است، اما میزان وام بستگی به پیش پرداخت و میانگین امتیاز افراد دارد.

وام قرض الحسنه مستلزم افتتاح حساب و واریز مبلغ مشخصی است. طبق قرارداد، این پول برای مدت معینی در صندوق قرض الحسنه باقی می ماند. در پایان دوره سپرده گذاری، مبلغ وام بر اساس میزان باقیمانده و مدت زمان سپرده گذاری تعیین می شود.

شرایط وام قرض الحسنه برای هر بانک متفاوت است. به عنوان مثال در طرح ناگین امید بانک سپه حداقل مدت سپرده گذاری یک ماهه است و در برخی بانک ها سپرده گذار تنها پس از سه ماه می تواند برای دریافت وام اقدام کند.

وام قرض الحسنه بدون بهره و بازپرداخت آن 4 درصد کارمزد دریافت می شود. گیرنده وام قرض الحسنه بین یک تا پنج سال فرصت دارد تا این تسهیلات را به بانک بازگرداند.

توجه: برخی از بانک ها به سپرده گذار اجازه می دهند امتیازات قرض الحسنه را به دیگران منتقل کند.

منبع: Deck

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا