اخبار روز

دریافتی وام 400 میلیونی مسکن/شرایط و مدارک دریافتی


به گزارش مانیبان، محمدرضا اسماعیلی گفت: از 27 شهر جدید ساحلی خلیج فارس، 3 شهر تیس و علوی برای جذب سرمایه گذاری اعلام شده است که قرار است از ابتدا و تا اقدامات نهایی ایجاد شود. شهرستان به از طریق سرمایه سرمایه گذاران که تاکنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کرده اند و اسامی این شرکت های خارجی تا زمان انعقاد قراردادها محفوظ خواهد بود.

وی در نشست خبری امروز از اعطای وام مسکن برای دهک های اول تا چهارم درآمدی خبر داد و گفت: دهک های اول تا دوم 400 میلیون تومان و دهک های سوم تا چهارم مشمول وام مسکن هستند. 400 میلیون تومان و دهک های سوم تا چهارم نیز مشمول دریافت وام 300 میلیون تومانی با سود دو درصد و مدت بازپرداخت 15 ساله هستند.

وی تاکید کرد: این وام ها بین 300 تا 400 میلیون تومان به اضافه وام 550 میلیون تومانی برای مناطق شهری و 350 میلیون تومانی برای مناطق روستایی است.

رئیس هیأت مدیره صندوق ملی مسکن گفت: این تعداد وام مربوط به سال 1402 است و برای امسال وام ها متناسب با تورم افزایش می یابد.

اسماعیلیان می گویند مسکن یکی یکی از مهمترین وعده های رئیس جمهور و قانون کشور و از همه مهمتر نیاز کشور است، ادامه داد: از ابتدای اجرای نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار ساخت و ساز انجام شده است. آغاز شده اند. منابع تامین شده از مرز 400 میلیارد تومان گذشت که 371 میلیارد تومان آن توسط مردم تامین می شود و این رقم میزان قابل توجهی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند. از این 371 میلیارد تومان، 234 میلیارد تومان به صورت مستقیم از مردم، 137 میلیارد تومان در قالب وام بانکی و مابقی از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه املاک، خاطرنشان کرد: از 27 شهر جدید ساحلی اعلام شده است که 3 شهر خلیج فارس تیس و علوی جذب سرمایه گذاری خواهند شد که قرار است جذب سرمایه گذاری شود. انجام شده از ابتدا تا پایان اقدامات شهرستان برای ایجاد سرمایه سرمایه گذاری، چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کرده اند و تا زمان انعقاد قرارداد از اسامی این شرکت های خارجی خودداری می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا