اخبار روز

درگذشت همسر مهدی اخوان سوم

همسر مهدی اخوان ثالث درگذشت.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از فرارو، خانواده مهدی اخوان ثالث در بیانیه ای که در صفحه این شاعر فقید منتشر شده، نوشتند: مادر مایه امید، تکیه گاه و ستون خانواده و زندگی پدر بود. با محبت فراوان و حوصله ستودنی و برنامه ریزی خردمندانه گرچه دست ظالم و دردسرساز زمان را رها نکرد و داغ فرزندش (لاله) را دید اما همیشه امیدوار و پرتلاش بود و خانه را به مکانی امن بدل می کرد. محیطی راحت و خوب برای ما و خواهران و برادرانمان ایجاد کرد و به ما یاد داد که در حق نیازمندان خانواده ایثارگری کنیم.

 ایران اخوان ثالث، همسر مهدی اخوان ثالث دار فانی را وداع گفت و پیکر وی امروز دوشنبه تشییع می شود.

در بیانیه ای که در صفحه این شاعر فقید منتشر شد، خانواده مهدی اخوان ثالث نوشتند: مادر عزیزمان ایران اخوان ثالث از درد و رنج رها شد  و یار و همراه همسرش مهدی اخوان ثالث شد. می گویند پشت هر مرد بزرگی یک زن بزرگ است. در زندگی پدرمان مهدی اخوان ثالث ، مادر ما ایران، زنی بزرگ است که سال ها همراه و دستیار پدرش بود. چراغ خانه ما به خاطر حضور ایران روشن بود.

مادر با محبت فراوان و صبر ستودنی و برنامه ریزی خردمندانه خود ستون امید و تکیه گاه و ستون خانواده و زندگی پدر بود. گرچه دست ظالم و پر دردسر زمانه او  را رها نکرد و داغ فرزندش (لاله) را دید، اما همیشه امیدوار و پرتلاش بود و خانه را به محیطی امن، راحت و خیرخواه برای ما و برادرانمان تبدیل کرد. و به ما یاد داد در حق نیازمندان فداکاری کنیم.

دوشنبه 18 دی ساعت 10:30 در قطعه 2 بهشت ​​زهرا جنب لاله برای وداع جمع می شویم و بنا به وصیت ایشان هزینه های همیشگی مجالس یادبود و… را صرف امور خیریه می کنیم. مهدی اخوان سوم چهارم شهریورماه ۱۳۶۹ در تهران درگذشت و پیکرش در آرامگاه فردوسی توس به خاک سپرده شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا