اخبار روز

درگذشت سعید راد به ما یادآوری کرد که فقط آنقدر باهوشیم که پیام تسلیت بفرستیم…

عصر ایران; نهال موسوی – سعید راد دار فانی را وداع گفت و طبق معمول از هر سو سیل تسلیت و اندوه از دست دادن او به راه افتاده است. بیرون از پیام محمدباقر قالیباف از رئیس مجلس گرفته تا رئیس سازمان سینمایی، اصناف سینمایی، فیلمبردار، همکاران و ….

اما واقعیت این است که زنده است سعید راد او حدود 9 ماه بیمار بود و در آن زمان هیچ خبری از این پرونده منتشر نشد و هیچکس از او اطلاعی نداشت. درست دو روز قبل از مرگش خبری در مورد وضعیت سعید راد در رسانه ها و فضای مجازی کشور منتشر شد.

هوشنگ گلمکانی (منتقد سینما) چند روز پس از انتشار خبر وضعیت سعید راد در صفحه اینستاگرام مجله سینمایی موزور نوشت: روز پنجم. فروردین با جواد طوسی به عیادتش رفتیم، بیش از شش ماه از شروع وضعیت وخیمش گذشته بود و او به تازگی پذیرفته بود که دخترش این موضوع را به ما اطلاع دهد.

همین که مغرور است و نمی خواست کسی او را اینطور ببیند بس است. قبل از آن روزی یک ساعت صبح می دوید (از قبل صبح شده بود)، سیگار نمی کشید و مشروب نمی خورد و سعی می کرد سلامت و تناسب اندام خود را حفظ کند. او نقش پدر را به سختی می پذیرفت و همیشه اصرار داشت که کارگردانان برای او سکانسی اکشن در نظر بگیرند.

[…] سعید رادی که آن روز روی تخت دیدم، شبیه آن چیزی است که از سالهای پایانی عمرش به یاد داریم نبود. نمی‌خواهم احساسش را در آن روز توصیف کنم، هرچند نمی‌توانم آن را فراموش کنم.

بعد از آن چند بار به خانه سالمندان زنگ زدم و حالش را پرسیدم و شاید جواب کلیشه ای به او دادند (حالش خوب است، بد نیست) اما هفته گذشته که مسعود کیمیایی و جواد طوسی به عیادت او رفتند، از جواد اطلاعی در مورد وضعیت سعید راد گرفتم، گفت از روزی که با هم عیادت کردیم بدتر است.

واقعیت این است که بر اساس این مقاله از هر پنج فعال رسانه ای دو نفر سابقه حضور در سینمای ایران را دارند فروردین البته در دوران بیماری و خستگی سعید راد، افراد زیادی نیز از این موضوع اطلاع داشتند.

خانه سینما، انجمن صنفی بازیگران، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی، انجمن هنرمندان باتجربه و… در دوران بیماری سعید راد کجا بودند و چرا اقدامی نشد؟ یا اگر کمکی ارائه شد، چرا کسی از آن اطلاعی ندارد؟

حالا که انواع و اقسام پیام تسلیت و عکس دو نفره، سلفی و … را دیده ایم. پیراهن های مشکی و لیوان دودی نیز ظاهر خواهد شد، اما واقعیت این است که همه این اتفاقات پس از مرگ سعید راد رخ داده است.

ای کاش قبل از رفتن همیشگی ایشان چنین حضور پررنگی داشتیم.

زنده باد ناصر ملک مطیعی و سعید راد

درگذشت سعید راد به ما یادآوری کرد که فقط آنقدر باهوشیم که پیام تسلیت بفرستیم...

متأسفانه این روند بسیار یکنواخت شده است و ما فقط برای تسلیت و آه و تأسف اینجا هستیم زیرا در مواقع بیماری و سختی هرکسی درگیر زندگی و مشکلات خود است.

واقعاً تعداد کمی از اصناف هنرمندان در این کشور وجود دارد، اما آیا آنها به اندازه رسمی و ثبت شده به هنرمندان کمک می کنند یا از وضعیت هنرمندان آگاه هستند؟

این سعید راد است یک بازیگر بسیار معروف تا دو روز قبل از مرگش خبری از او نبود.

دوباره می نویسم: ما زرنگیم که فقط تسلیت بگوییم و آه بکشیم…

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا