اخبار روز سینما جهان

«درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، پس از شش هفته اکران، «Inside Out 2» با فروش 601 میلیون دلاری در داخل و 861 میلیون دلار در بازارهای بین المللی به فروش کلی جهانی 1.46 میلیارد دلاری دست یافت. «یخ زده ۲» در صدر فهرست پرفروش ترین فیلم های تاریخ قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، از نظر فروش جهانی بلیت، «Inside Out 2» با پشت سر گذاشتن «باربی» (1.446 میلیارد دلار) به عنوان سیزدهمین فیلم بزرگ تاریخ در گیشه شناخته شد. در میان رکوردهای فراوانش، دنباله پیکسار سریع‌ترین فیلم انیمیشنی است که از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است و این کار را در 19 روز انجام داده است. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال 2024 تا به امروز است و تنها فیلمی است که امسال به کلوپ میلیارد دلاری پیوسته است.

این انیمیشن نقدهای درخشانی نیز دریافت کرده است و در حال حاضر با امتیاز ۹۳ درصد از سوی منتقدان در بین ۵ فیلم برتر پیکسار در وبسایت راتن تومیتوز قرار دارد. این فیلم همچنین امتیاز A را از CinemaScore دریافت کرد.

قسمت دوم انیمیشن «درون بیرون» به کارگردانی «کلسی مان» و تهیه کنندگی «مارک نیلسن» با فیلمنامه ای از «مگ لافاو» ساخته شد. ایمی پولر، فیلیس اسمیت، لویس بلک، تونی هیل، لیزا لاپیرا و مایا هاوک از جمله صداپیشگان انیمیشن استودیو پیکسار دیزنی هستند.

قسمت اول این انیمیشن در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «پیت دکتر» منتشر شد و علاوه بر فروش جهانی ۸۵۸ میلیون دلاری، برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن در سال ۲۰۱۶ شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا