اخبار روز سینما جهان

«درون بیرون ۲» رکوردشکن‌ترین انیمیشن میلیاردی

«Inside Out 2» محصول جدید دیزنی و پیکسار با شادی و اضطرابی که به ذهن رایلی نوجوان بازگردانده بود، بدون ایجاد فضایی از اضطراب توانست فروش خوبی داشته باشد.

به گزارش مهراین انیمیشن با صدای امی پولر در نقش شادی و مایا هاوک در نقش اضطراب، فیلمی پر از احساسات و اولین فیلم سال است که فروش میلیاردی در گیشه جهانی داشته است.

پس از 19 روز اکران، دنباله «Inside Out» در آمریکای شمالی 469.3 میلیون دلار و در سطح بین المللی 545.5 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 1.015 میلیارد دلار رساند. پیش از این تنها 10 فیلم انیمیشن به باشگاه میلیاردرها پیوسته بودند که 8 تای آن متعلق به دیزنی است. البته این عنوان سریع ترین انیمیشنی شد که به این جایگاه رسید.

این فیلم که از 14 ژوئن وارد سینماها شد، با 151 میلیون دلار فراتر از انتظارات بود و حتی از «تلماسه 2» نیز پیشی گرفت که تا این لحظه با 711 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم سال و بزرگترین افتتاحیه سال بود. ، پیشی گرفت همچنین این فیلم اولین فیلم پس از «باربی» تابستان گذشته با افتتاحیه 162 میلیون دلاری است که با فروش بیش از 100 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد. «Inside Out 2» اکنون برای سومین آخر هفته خود همچنان در صدر باکس آفیس قرار دارد.

این موفقیت نشانه تشویق تماشاگران سینما و همچنین پیروزی برای پیکسار است که در سال های اخیر فروش خوبی نداشته است. پیت داکتر، مدیر اجرایی پیکسار، کارگردان فیلم Inside Out در سال 2015، معتقد است که همه گیری کووید-19، که مخاطبان را مجبور به ماندن در خانه برای تماشای فیلم کرده است، عاملی در عملکرد ضعیف «Lightyear» و «E» در سال 2023 بوده است. با تجربه

عوامل متعددی در موفقیت Inside Out نقش داشته است، از جمله موفقیت فیلم اصلی در سال 2015، که فروش 859 میلیون دلاری و تبلیغات شفاهی چشمگیر داشت. فیلم جدید تقریباً 10 سال پس از ماجراجویی فیلم اول در مورد احساسات درونی – از جمله شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت) و خشم (لوئیس بلک) – دختر جوانی به نام رایلی روی پرده بزرگ می آید. ادامه اولین تجربه کاری کلسی مان، نوجوانی رایلی را دنبال می کند که در یک کمپ تابستانی هاکی احساسات جدیدی از جمله اضطراب (مایا هاوک)، حسادت (ایوو آدبیری)، خجالت (پل والتر هاوزر) و نوستالژی (جان اسکوئیب) را کشف می کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا