دانستنی ها

تاثیر فوق العاده یوگا بر درمان افسردگی

طبق نتایج یک کارآزمایی بالینی کوچک، کلاس‌های یوگای داغ ممکن است به برخی از افراد مبتلا به افسردگی کمک کند تا ظرف چند ماه احساس بهتری داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مدیسن نت این مطالعه بر روی 65 فرد مبتلا به افسردگی متوسط ​​تا شدید نشان داد که افرادی که به طور تصادفی در کلاس‌های یوگای گرم شرکت داده شده‌اند، نسبت به افرادی که در لیست انتظار قرار گرفته‌اند، در طول هشت هفته بهبود بیشتری نشان داده‌اند.

به طور کلی، 16 بیمار، یا 59 درصد، به کلاس های یوگا پاسخ مثبت دادند. این بدان معناست که شدت علائم افسردگی حداقل به نصف کاهش یافته است. تنها دو بیمار (6%) در لیست انتظار بهبود علائم خود را تجربه کردند.

فراتر از آن، 12 بیمار در گروه یوگا یا 44 درصد شاهد بهبود افسردگی خود بودند.

این یافته ها نشان می دهد که یوگا ممکن است به افراد کمک کند تا با شرایط سلامت روان کنار بیایند.

شرکت کنندگان در مطالعه کلاس را در یک اتاق با دمای 105 درجه گذراندند و یک توالی یوگا سنتی بیکرام شامل 26 حالت را دنبال کردند که در هر کلاس یکسان بود.

مارن نیر، محقق ارشد دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر مطالعات یوگا در بیمارستان عمومی ماساچوست، گفت: «با این حال، مشخص نیست که آیا گرما جزء اصلی است یا خیر.

او گفت: «همچنین مشخص نیست که آیا یوگا بهتر از سایر انواع ورزش است یا خیر.

نیر افزود: هنوز نمی دانیم کدام قسمت از تمرین مفید بوده است.

نیر گفت: «درمان استاندارد افسردگی اغلب مؤثر است، اما بسیاری از مردم به ابزارهای اضافی نیاز دارند.

او گفت: «من طرفدار هر چیزی هستم که مردم بتوانند از آن برای کمک به خودشان استفاده کنند.

در عین حال، نیر خاطرنشان کرد، دلیل خوبی برای آزمایش یوگا در آزمایشات بالینی وجود دارد: اگر شواهد علمی وجود داشته باشد که می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد، می تواند بیشتر به یک توصیه اصلی تبدیل شود.

منبع: مهر

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا