اخبار روز

درمان درد مفاصل با زنجبیل

زنجبیل یک گونه گیاهی بومی و گلدار است که در کشورهای آسیایی، غرب آفریقا و دریای کارائیب می روید. زنجبیل بیشتر به عنوان یک ادویه معطر و منحصر به فرد شناخته می شود، اما از دیرباز به عنوان یک درمان سنتی استفاده می شود. حالت تهوع و مشکلات گوارشی نیز استفاده شد. حالا خواص مفید زنجبیل برای کسانی که از آن رنج می برند آرتروز و آرتریت التهابی مانند روماتیسم و آرتریت دژنراتیو، ثابت شده است.

برخی از خواص قابل توجه زنجبیل:

به گزارش نمناک، بر اساس مطالعات آزمایشگاهی، فواید زنجبیل بر اساس چندین ترکیب مختلف مانند زنجبیل و شوگاول است. این ترکیبات دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که علاوه بر آرتروز برای درمان بیماری های گوارشی و قلبی و حتی سرطان استفاده می شوند.

به نظر می رسد که خاصیت ضد التهابی زنجبیل در درمان آرتروز نیز موثر است. ترکیبات موجود در زنجبیل می تواند COX2 و داروهای مشابه را مهار کند روماتیسم مفصلی و آرتریت پسوریاتیک

زنجبیل چگونه کار می کند؟

التهاب یک پاسخ ایمنی است که زخم ها را بهبود می بخشد و با عفونت مبارزه می کند. به عبارت دیگر، التهاب یک فرآیند خود محافظتی است که گلبول های سفید خون را برای مبارزه با عفونت ها و باکتری ها آزاد می کند. هدف اصلی و درمان زنجبیل برای آرتریت به حداقل رساندن ناراحتی ناشی از آن است زیرا در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتریت وجود ندارد.

بر اساس شواهد و مطالعه انجام شده بر روی افراد مبتلا به آرتریت، نشان داده شد که افراد مبتلا به آرتروز و مصرف زنجبیل نسبت به سایر افراد مبتلا به زنجبیل از نظر اثربخشی 30 درصد کاهش درد و 22 درصد کاهش ناتوانی داشتند. با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن قابل مقایسه خواهد بود.

طبق تحقیقات اخیر، زنجبیل توانایی کاهش مواد ضد التهابی تولید شده توسط بدن، یعنی خود التهاب را دارد. یکی یکی از دلایل اصلی آرتریت است.

مطالعات نشان داده است که ریشه این گیاه به بدن در تولید اسید سالیسیلیک کمک می کند، یک ترکیب طبیعی که در داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) برای درمان آرتریت استفاده می شود.

اسید سالیسیلیک یکی از ترکیباتی است که به تسکین درد مفاصل کمک می کند. در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد، اما برخی داروها و مکمل ها می توانند به تسکین علائم کمک کنند.

اکثر مطالعات کنونی به فواید زنجبیل اشاره می کنند، اما برخی از مطالعات هیچ مدرکی مبنی بر فواید درمانی زنجبیل برای تسکین درد و ضد التهاب در آرتریت پیدا نمی کنند. با این حال، پاسخ قطعی به اثرات درمانی زنجبیل نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

راه های گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی:

کارشناسان توصیه می کنند که موثرترین راه برای بهره مندی از فواید زنجبیل، مصرف این مکمل به میزان 100 تا 225 میلی گرم در روز است. بهتر است قبل از مصرف مکمل های زنجبیل با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است با داروهای رقیق کننده خون مانند: وارفارین (کومادین) ممکن است مخل باشد.

اگر نمی خواهید از مکمل ها استفاده کنید، می توانید آن را به صورت تازه، خشک و ترشی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در مقاله زیر روش های استفاده از زنجبیل در رژیم غذایی را به شما نشان داده ایم:

1. زنجبیل یکی این یکی از ادویه های اصلی در غذاهای آسیایی است و در غذاهای آماده تایلندی مانند مرغ زنجبیلی یافت می شود.

2. پودر زنجبیل را می توان به غذاهای گیاهی نیز اضافه کرد تا طعمی تند به غذاها بدهد.

3. ریشه زنجبیل تازه می تواند در آن باشد سوپ رنده شده یا ترکیبی سیب زمینی سرخ کرده مصرف شده است

4. از زنجبیل تازه یا پودر آن نیز می توان برای طعم دادن به چای استفاده کرد.

5. استفاده از شربت زنجبیل در نوشیدنی های خنک کننده نیز بسیار مفید و فراگیر است.

همانطور که قبلا ذکر شد، زنجبیل می تواند بر روی چندین ماده شیمیایی اثر بگذارد آرتروز و یک داروی گیاهی با عوارض جزئی است که شایع ترین آنها ناراحتی معده و سوزش در دهان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا