دانستنی ها

درمان خواب آلودگی بهاری با نکاتی ساده

پس از یک زمستان سرد و سخت، بهار می آید و با شروع فصل سبز، گیاهان و حیوانات از خواب زمستانی بیدار می شوند، اما مردم در این فصل احساس خواب آلودگی می کنند و با خمیازه کشیدن مدام می خواهند بخوابند.

به گزارش بهداشت نیوز، خواب آلودگی بهاری به دلایلی مربوط به خلق و خوی افراد رخ می دهد و با تغییر در تغذیه روزانه قابل کنترل و کاهش است. این مقاله را بخوانید تا با نحوه درمان خواب آلودگی بهاری آشنا شوید.

راه حل خانگی و طبیعی برای رفع خواب آلودگی بهاری

نوشیدن مقدار زیادی آب:

نوشیدن آب ساده ترین و موثرترین راه برای جبران خستگی است زیرا آب به دفع سموم از سیستم دفع بدن کمک می کند و متابولیسم را تسریع می کند. کم آبی بدن می تواند باعث سردرد و خستگی شود.

بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید:

نور خورشید باعث افزایش سطح هورمون سروتونین در مغز می شود که با بهبود خلق و خوی مرتبط است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شود افراد احساس بهتری داشته باشند و انرژی بیشتری داشته باشند. 15 دقیقه نور خورشید می تواند بدن شما را با مقادیر کافی ویتامین D پر کند.

جهت تمرین:

با ورزش های هوازی متوسط، مانند پیاده روی یا دویدن به مدت 30 دقیقه شروع کنید. تمرین مقاومتی با استفاده از وزنه های آزاد نیز در افزایش سطح انرژی شما موثر است. عضلات خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه بعد از ورزش بکشید تا به بدن کمک کنید تا عوارض جانبی ورزش را بر روی سیستم شما کاهش دهد و از درد جلوگیری کند.

غذاهای مغذی بخورید:

رژیم غذایی شما باید کامل و سرشار از ویتامین باشد. حداقل یک سوم رژیم غذایی شما باید شامل سبزیجات و میوه های تازه حاوی ویتامین C باشد. ویتامین B1 همچنین یک ماده مغذی ضروری برای سیستم عصبی و گردش خون است. بنابراین از غذاهای حاوی این ویتامین مانند لوبیا، مغزها، دانه ها، ماهی، اسفناج، مارچوبه و غلات استفاده کنید.

اکسیژن کافی داشته باشید:

خستگی مزمن یکی یکی از علائم اصلی کمبود اکسیژن در خون است. 3 بار در روز 10 نفس عمیق بکشید تا دچار خستگی نشوید و انرژی بیشتری داشته باشید.

دوش آب سرد گرفتن:

زمانی که احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید، به دستشویی بروید و دوش آب سرد بگیرید. دوش آب سرد اثری طراوت بخش و آرامش بخش برای شما دارد. بهتر است بعد از ورزش یا بعد از صبحانه دوش بگیرید. شما باید با آب سرد حمام کنید زیرا این کار باعث تقویت رگ های خونی و تحریک گردش خون می شود.

استراحت کنید و خوب بخوابید:

نداشتن الگوی خواب منظم باعث خستگی و خواب آلودگی می شود. سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و محیط خواب خود را راحت و ثابت نگه دارید. از مطالعه، استفاده از تلفن همراه و تماشای تلویزیون در رختخواب خودداری کنید.

روز خود را با خوردن غذاهای سالم شروع کنید:

روز را با یک صبحانه سالم شروع کنید. نخوردن صبحانه و در نتیجه عدم ورود مواد قندی به بدن در ابتدای روز در کاهش فشار خون و احساس خواب آلودگی در طول روز بسیار موثر است.

اگر برای خوردن صبحانه کامل هر روز وقت ندارید، حداقل میوه، بلغور جو، ماست یا غلات بخورید. این به شما کمک می کند تا انرژی خود را در صبح افزایش دهید و همچنین تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا