دانستنی ها

درمان آسم، تصلب شرایین و آنژیوگرافی طبیعی قلب با این گیاه باستانی

Ammi visnaga (Ammi visnaga) که با نام‌های رایج بسیاری مانند خلال دندان اسپانیایی، خالا یا خالین شناخته می‌شود، گونه‌ای از گیاهان گلدار از خانواده هویج است. این گیاه در اصل بومی اروپا، آسیا و شمال آفریقا است، اما به عنوان یک گونه معرفی شده در سراسر جهان یافت می شود.

به گزارش برنا، آمی از کلمه یونانی ammos به معنای ماسه گرفته شده است و به نظر می رسد به زیستگاه این گیاه اشاره دارد. Visnaga همچنین ممکن است از اصطلاح “bisacutum” به معنای “دو گوشه” مشتق شده باشد.

ویسناگا یک گیاه دارویی علفی با ارتفاع حدود 120 سانتی متر است. این گیاه در خاکی که مخلوطی از خاک رس و ماسه با زهکشی مناسب است به راحتی رشد می کند.

همچنین لازم به ذکر است که ریشه آن شباهت زیادی به ریشه هویج دارد و ساقه آن صاف و بسیار منشعب است. طول برگها به 20 سانتی متر می رسد و عموماً بیضی تا مثلثی هستند، اما گاهی اوقات به قطعات کوچک خطی تا نیزه ای تقسیم می شوند.

گلدهی معمولاً از جولای تا سپتامبر رخ می دهد. میوه دارای ساختار فشرده و بیضی شکل است و طول آن تقریباً 3 میلی متر است. خالا معمولاً دو ماه از سال شکوفا می شود و با قهوه ای شدن سر گل ها میوه ها آماده برداشت هستند.

فواید جاروبرقی برای سلامتی

Ami visnaga به عنوان داروی گیاهی برای اهداف درمانی مختلف در برخی کشورها استفاده می شود. تاریخ باستان خواص دارویی مختلفی را برای این گیاه ذکر کرده است. بنابراین، خالا امروزه به عنوان یک منبع گیاهی محبوب شناخته می شود که به درمان بیماری های مختلف کمک می کند.

این گیاه به طور کامل یا جزئی در تولید تعدادی از داروهای گیاهی مورد استفاده برای درمان قولنج کلیوی، سنگ کلیه و سیستم ادراری، آنژین صدری، ناراحتی های قلبی عروقی و آسم استفاده می شود. این گیاه همچنین به عنوان یک درمان موضعی برای ویتیلیگو و پسوریازیس محبوب است.

اشکال مختلف Visnaga از طریق آتاری در سراسر کشور در دسترس است. علاوه بر این، تمام نکات مربوط به خواص این گیاه را می توان در وب سایت وزارت کشاورزی ایالات متحده یافت:

سلامت قلبی عروقی

برخی از مطالعات نشان داده اند که این گیاه ممکن است بر سلامت قلب و عروق خونی در مدل های حیوانی تأثیر بگذارد. وکیوم به عنوان یک ترکیب گشادکننده عروق عمل می کند و بنابراین به کاهش سطح فشار خون کمک می کند.

این گیاه همچنین به دلیل اثر ضد اسپاسم قوی بر روی عروق کرونر به آرامش رگ های خونی کمک می کند. شایان ذکر است که می توان از آن برای افزایش سطح HDL، انواع خفیف آنژین (درد قفسه سینه)، ضربان قلب نامنظم (آریتمی)، نارسایی احتقانی قلب و تصلب شرایین استفاده کرد.

محافظت از کلیه ها، کبد و کیسه صفرا

گیاه مورد بحث ادرار آور است و به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند. مطالعات حیوانی روی موش های آزمایشگاهی نشان داده است که این گیاه می تواند تجمع کریستال های کلیه را کاهش دهد.

از وکیوم برای درمان عفونت های ادراری نیز استفاده می شود زیرا این گیاه دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. بسیاری بر این باورند که خلاء به عملکرد صحیح کیسه صفرا و کبد کمک می کند. درمان موثر سنگ کیسه صفرا یکی این یکی از نقاط قوت Visnaga در نظر گرفته می شود.

کمک به درمان اختلالات پوستی

از وکیوم در درمان عفونت های پوستی استفاده می شود. در برخی اسناد باستانی مصر و هند به صراحت آمده است که از این گیاه در درمان ویتیلیگو استفاده می شده است. برخی همچنین ادعا می کنند که این گیاه را می توان به صورت خوراکی برای درمان پسوریازیس مصرف کرد. با این حال، چنین عملکردی توسط مقالات علمی تأیید نشده است.

از طرفی از این گیاه به صورت موضعی و مستقیم روی پوست برای درمان ریزش مو استفاده می شود. خالا به دلیل خاصیت ضدالتهابی در درمان زخم ها، گزش های سمی و تورم پوست نیز موثر است.

کاربردهای خلاء معمولی

چای تهیه شده از میوه این گونه به عنوان یک داروی گیاهی برای مقابله با سنگ کلیه در مصر استفاده می شد.

ویسناگا یک شل کننده عضلانی موثر است و قرن هاست که برای تسکین درد طاقت فرسا سنگ کلیه استفاده می شود.

ترکیبات موجود در ویسناگا برای ساخت داروهای ایمن از جمله کرومولین سدیم برای درمان آسم و آلرژی استفاده می شود.

دانه ها ادرار آور و سنگ شکن هستند.

از دانه ها برای درمان آسم، آنژین، تصلب شرایین و سنگ کلیه استفاده می شود.

Visnaga عضلات مجرای ادرار را شل می کند و درد ناشی از فشرده سازی سنگ کلیه را کاهش می دهد.

درد آنژین صدری را تسکین می دهد

در درمان ویتیلیگو استفاده می شود

زخم ها، التهاب، پسوریازیس و گزش های سمی را تسکین می دهد

میوه کامل به طور سنتی برای درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، برونشیت، آمفیزم و سیاه سرفه و همچنین اختلالات قلبی عروقی، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، مشکلات کبد و کیسه صفرا استفاده می شود.

دوز توصیه شده

بیشتر مطالعات روی این گیاه بر روی مدل های حیوانی انجام شده است. بنابراین، هنوز دوز توصیه شده خاصی برای مصرف انسان وجود ندارد. طبق برخی منابع، 30 قطره عصاره گیاهی را می توان تا سه بار در روز مصرف کرد. همچنین می توانیم یک قاشق چای خوری از این سبزی را با یک لیوان آب به مدت 25 دقیقه دم کنیم تا چای آماده شود.

قبل از مصرف هر گونه داروی شیمیایی یا گیاهی با پزشک متخصص یا داروساز مشورت کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا