اخبار روز

درد مچ پا و خطر ابتلا به روماتیسم

افراد مسن هر روز باید تحرک داشته باشند و حدود 20 دقیقه پیاده روی کنند و به تقویت عضلات توجه کنند.

«علی ترکمان» متخصص ارتوپدی در گفت‌وگویی که برای این مقاله انجام داده است، می‌افزاید: «به طور کلی دردهایی داریم که می‌تواند ناشی از بیماری‌های روماتیسمی باشد.» بیماری‌های روماتیسمی مفاصل را درگیر می‌کند. یکی از مفاصل در معرض خطر، ناحیه مچ پا است که می تواند ناشی از روماتیسم باشد، البته خوشبختانه درد روماتیسمی در ناحیه ساق پا چندان شایع نیست.

وی ادامه داد: درد مچ پا بیشتر به دلیل کار، فعالیت و فشار است و این فشار منجر به التهاب تاندون های مچ پا می شود. درد در ناحیه پاشنه پاشنه پا یا خار پاشنه نیز نامیده می شود.

این متخصص ارتوپد ادامه داد: مچ پا کودکان نیز ممکن است دچار درد شود که معمولاً به دلیل رشد کودک است و مشکلی ایجاد نمی کند; اما گاهی اوقات مادرزادی است و حرکات و فعالیت های کودک باعث درد می شود. اما باید بررسی شود تا علت آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه درد مچ پا و پاشنه پا خطرناک و نگران کننده نیست. درد آزاردهنده است؛ اما آینده بد نیست. درد را می توان تا دو ماه با دارو تسکین داد. اما اگر بیش از دو ماه ادامه داشت باید بررسی شود.

این متخصص ارتوپد گفت: افرادی که کف پا صاف دارند و یا افرادی که قوس کف پا بزرگ شده اند دچار درد می شوند زیرا فشار در آن ناحیه باعث افزایش درد آنها می شود. این افراد باید برای تسکین و کاهش فشار از کفی استفاده کنند. در موارد شدیدتر ممکن است نیاز به جراحی باشد.

وی در خصوص علل ورم مچ پا گفت: تورم از ویژگی های بیماری های روماتیسمی است اما باید با جزئیات بیشتری بررسی شود. همچنین باید مفصل مورد بررسی قرار گیرد تا علت تورم مشخص شود.

ترکمن در پایان خاطرنشان کرد: درد مچ پا که هنگام حرکات کششی ایجاد می شود اغلب به دلیل خستگی کار و فشار فعالیت است و ممکن است مشکلات ساختاری داشته باشند و به همین دلیل عضلاتشان خسته و دردناک است. که باعث کاهش خستگی و درد در حین حرکات کششی می شود.

منبع: سلامت نیوز

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا