اخبار روز

درخواست کمک رئیس جمهور اوکراین از متحدانش! / 160 فروند جنگنده اف 16 برای برتری هوایی!

ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی بازیگر سابق کمدی و یک سیاستمدار است که از سال 2019 به عنوان ششمین رئیس جمهور اوکرایت فعالیت خود را آغاز کرده است. او به تازگی به متحدانشان خود اعلام داشته که به 160 جنگنده نیاز دارد.

رئیس جمهور اوکراین در درخواست اخیر خود از آمریکا و کشورهای غربی مدعی شد که ارتش اوکراین به ۱۶۰ جنگنده نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای در اظهارات اخیر خود با کشورهای غربی مدعی شد که ارتش اوکراین برای برتری هوایی به ده ها فروند جنگنده F-16 نیاز دارد.

وی در این رابطه گفت: اوکراین برای جلوگیری از تسلط روسیه بر حریم هوایی به 160 فروند جنگنده اف 16 نیاز دارد.

یک مقام آمریکایی جمعه گذشته در مصاحبه با اسپوتنیک تایید کرد که دولت آمریکا پس از اتمام دوره آموزشی خلبانان اوکراینی مجوز اعزام جنگنده های اف-16 از دانمارک و هلند به اوکراین را صادر می کند.

رسانه ها هفته گذشته به نقل از مقامات آمریکایی گزارش دادند که اولین گروه متشکل از شش خلبان اوکراینی نمی توانند آموزش پرواز F-16 را قبل از تابستان 2024 تکمیل کنند زیرا آنها همچنین باید چهار ماه آموزش زبان انگلیسی و درک فنی را بگذرانند. گفته می شود این خلبانان دوره آموزشی F-16 را از ژانویه 2024 آغاز می کنند و آماده سازی آنها 6 ماه طول می کشد، در حالی که انتظار می رود گروه دوم دوره آموزشی را در پایان سال 2024 آغاز کنند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه 2022 (ژانویه اسفند 1400) ایالات متحده و متحدانش تسلیحات و تجهیزات را در اختیار اوکراین قرار داده اند، اما با گذشت زمان کمک آنها از مهمات و سلاح های سبک به تجهیزات سنگین تغییر یافته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا