درخواست وزارت بهداشت از جوامع برای مبارزه با پشه آئدس

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه ای به رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مدیریت صحیح پسماند را برای مقابله با جمعیت پشه مهاجم آئدس ضروری دانست و مدیریت زیست محیطی را برای مقابله ضروری دانست. آی تی.

وزارت بهداشت، دستیار وزیر بهداشت، اهمیت مدیریت صحیح در مبارزه با جمعیت پشه ایدز را تشخیص داده است.

به گزارش تسنیم حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه ای به سلیمی رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر لزوم مدیریت صحیح پسماندها برای کنترل جمعیت پشه مهاجم آدس و مدیریت زیست محیطی برای مقابله با آن اشاره کرد. و همچنین افزایش موارد مثبت برای جلوگیری از تب دنگی.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهدی سلیمی
رئیس محترم سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

با سلام و درود

همانطور که می دانید شیوع تب دنگی در هفته های اخیر در برخی استان های کشور باعث نگرانی حوزه بهداشت و درمان و اجرای برنامه های کنترل و درمان این بیماری منتقل شده شده است.

با توجه به لزوم اجرای روش های پیشگیری از بیماری مذکور به ویژه مدیریت زیست محیطی برای مبارزه با جمعیت مهاجم آئدس به منظور جلوگیری از افزایش موارد مثبت این بیماری از جمله حذف زیستگاه ها و محل تخم ریزی این حشره، مانند آب در لاستیک های فرسوده و رها شده مخازن ذخیره موقت زباله و محل دفن زباله در محیط وجود دارد. انتظار می رود زباله ها به سرعت جمع آوری و حمل شوند، مخازن ذخیره موقت و وسایل نقلیه حمل و نقل در یک فرکانس زمانی معین شستشو و ضد عفونی شوند، فاضلاب از مخازن شستشو حذف شود، لاستیک های زباله رها شده جمع آوری و سازماندهی شود و کنترل یکپارچه پشه ها انجام شود. روش ها در محل دفن زباله استفاده خواهد شد. سایر فعالیت ها از جمله بهسازی محیط زیست و انجام مه پاش طبق دستور مدیریت در دستور کار این سازمان قرار گیرد. مقتضی است نتایج اقدامات انجام شده به اطلاع این معاونت برسد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما