بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ مکرون در تماس تلفنی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواستار آتش بس فوری و حفظ زیرساخت ها و حمایت از ساکنان غیرنظامی لبنان شد. وی تاکید کرد که سازمان ملل باید به طور کامل نقش خود را در جنوب لبنان ایفا کند تا شرایطی را برای بازگشت ساکنان به خانه های خود فراهم کند.

مکرون همچنین به حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان و نیروهای یونیفل اشاره کرد و خواستار پایان دادن به این اقدامات شد. در این گفتگو دو طرف در مورد وضعیت نوار غزه نیز گفتگو کردند. مکرون پس از شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه، آغاز مرحله جدیدی از مذاکرات برای دستیابی به آتش بس و آزادی اسرا و ارسال کمک های بیشتر به غیرنظامیان را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین اعلام کرد که به مذاکرات خود با مقامات ایرانی برای یافتن راه حلی برای کاهش تنش در منطقه ادامه خواهد داد. پیش از این مکرون از رژیم صهیونیستی خواسته بود حملات به لبنان را متوقف کند و به حاکمیت این کشور احترام بگذارد.

مکرون در ادامه افزود که فرانسه همیشه از امنیت اسرائیل حمایت می کند، اما این امر مانع از اختلاف با بنیامین نتانیاهو در موضوعاتی مانند نقض قطعنامه های سازمان ملل نمی شود. رئیس جمهور فرانسه پیشتر خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به غزه شده بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما