اخبار روز

درخواست عاجل سرلشکر باقری از وزیر دفاع قطر و روسیه همزمان با تشدید جنگ غزه/ احتمال پاسخ در صورت…

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه وی با ژنرال سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه و خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر گفتگوی تلفنی انجام داد و خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی برای توقف این جنایات و کمک رسانی به این کشور شد. مردم غزه

سرلشکر باقری ابتدا در گفتگو با وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: اقدامات رزمندگان گروه های مقاومت فلسطین در چارچوب حق دفاع مشروع و در مبارزه با اشغالگری نتیجه بیش از 70 اقدام است. سالها ظلم و ظلم بر مردم فلسطین و رفتار ظالمانه اخیر وی در قبال مسجد الاقصی و مردم فلسطین گفت: ما از ادامه بحران های عظیم و وحشیانه علیه غیرنظامیان به شدت نگران هستیم. چنین رفتارهای وحشیانه قابل تحمل نخواهد بود و دولت های مستقل باید به طور جدی پاسخ دهند.

سردار علایی: غرب در تلاش است تا مسئله فلسطین را از جهان اسلام جدا کند/توافق با اسرائیل خیانت بزرگ ترکیه به فلسطینی ها بود.

وزیر دفاع روسیه همچنین با بیان اینکه مواضع کشورش در مورد لزوم آتش بس و جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان روشن است، توضیح داد: ابتکار روسیه در شورای امنیت در این زمینه به دلیل مقاومت برخی کشورهای غربی محقق نشد. .

سرلشکر باقری افزود: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت و کمک مستقیم برخی کشورها شرایط را پیچیده کرده و ممکن است باعث ورود بازیگران دیگر به این عرصه شود.

دو طرف همچنین توافق کردند که در زمینه امدادرسانی همکاری کنند.

در همین زمینه سرلشکر باقری با وزیر دفاع قطر گفت‌وگو و رایزنی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اقدامات گروه های مقاومت فلسطین در دفاع از خود را مشروع دانست و اقدامات اخیر رزمندگان فلسطینی را پاسخی به ظلم مردم و جسارت رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان دانست. اماکن مقدس در مسجد الاقصی و حمله به کشیشان فلسطینی گفت: پس از دیدن این جنایات، سکوتی برقرار نخواهد شد. برای مسلمانان غیرقابل توجیه است و با ادامه این وحشی گری احتمال واکنش گروه های مقاومت وجود دارد.

سرلشکر باقری با تاکید بر نقش آمریکا در هدایت عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی از کشورها خواست از انتقال سلاح و تجهیزات از پایگاه های آمریکایی در منطقه به سرزمین های اشغالی جلوگیری کنند.

در این گفتگو دو طرف بر لزوم همکاری در انتقال کمک های بشردوستانه و اضطراری به مردم غزه تاکید کردند.

۲۷۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا