دانستنی ها

حقایقی در مورد خواص و عوارض تن ماهی

 

تن ماهی یک غذای محبوب است و انواع مختلفی دارد. بنابراین، آیا تا به حال به تأثیر ماهی تن بر بدن خود فکر کرده اید؟

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از  خبر ایسکا هابر، اگر این غذای خوشمزه را دوست دارید، حتما این قسمت را تا آخر بخوانید.

افزایش سطح پروتئین

افزودن پروتئین به رژیم غذایی بسیار ارزشمند است و این امر از طریق مصرف ماهی تن محقق خواهد شد. ماهی تن حاوی حدود 46 گرم پروتئین است که مقدار زیادی است.

تقویت سلامت چشم و مغز

اسید چرب امگا 3 موجود در ماهی تن باعث تقویت عملکرد مغز و چشم می شود. برای کاهش التهاب و تسکین علائمی مانند خشکی چشم، می توانید یک ساندویچ تن ماهی بخورید تا این اسید را وارد بدن خود کنید.

به افزایش وزن کمک کنید

بسیاری از افرادی که ضعیف هستند؛ می توانند از ماهی تن با روغن آن استفاده کنند که باعث افزایش وزن شما می شود. یک تکه ماهی تن پر کالری و چربی است و به افزایش وزن کمک می کند. البته این ویژگی برای افراد چاق مزیتی ندارد.

احساس نفخ

ماهی تن سرشار از سدیم است که باعث نفخ و نفخ می شود. به همین دلیل باید مراقب باشید در مصرف زیاده روی نکنید و در کنار بدن از مایعات استفاده کنید.

احتمال مسمومیت با جیوه

کنسرو ماهی تن نسبت به ماهی تن تازه جیوه کمتری دارد و از طرفی بسیاری از افراد به طور مرتب و مکرر از آن استفاده می کنند. باید مراقب باشید که در صورت مصرف بیش از حد ماهی تن، احتمال مسمومیت شما افزایش می یابد. به همین دلیل باید مراقب باشید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا