دانستنی ها

خطرات احتمالی کرونا: علائم سویه جدید پیرولا و راهکارهای مقابله با آن!

جزئیات اخبار مربوط به سویه جدید کرونا را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، یک سویه جدید کووید -۱۹ با نام BA.2.86 یا پیرولا، به تازگی با جهش شدیدی کشف شده است و نگرانی دانشمندان در سطح جهانی را به وجود آورده است. گفته می شود که این سویه از ویروس کرونا در اسرائیل و دانمارک بوجود آمده و به سرعت در کشورهای مختلفی از جمله بریتانیا، ایالات متحده، آفریقای جنوبی و کانادا گسترش یافته است. افزایش دوبرابری تعداد مبتلایان آن در یک هفته اخیر، نگرانی های جدی درباره احتمال ایجاد موج جدید همه گیری در جهان را افزایش داده است.

زیر سویه‌ای پیرولا در کشورهای مختلف شامل بریتانیا، ایالات متحده، اسرائیل، دانمارک، آفریقای جنوبی، پرتغال، تایلند، سوئیس، سوئد و کانادا شناسایی شده است و حضور فراوان آن نگرانی‌هایی درباره تاثیر آن در کل جهان را افزایش داده است. اطلاعات حاکی از آن است که این زیرسویه در فاضلاب سوئیس، تایلند و ایالات متحده کشف شده است. به طور همزمان با شناسایی زیرسویه پیرولا، زیرسویه دیگری با نام علمی EG.5.1 با نام Eris شناسایی شده است.

زیرسویه پیرولا حامل بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک خود است، بعضی از این جهش‌ها عملکردهای ناشناخته‌ای دارند، در حالی که بعضی دیگر ممکن است باعث بروز بیماری شود. براساس شواهد فعلی، زیرسویه پیرولا تهدید بزرگ‌تری نسبت به انواع قبلی به شمار نمی‌رود. اما ممکن است واکسن‌ها نتوانند در برابر این زیرسویه محافظت کامل ارائه کنند.

توصیه شده است به منظور پیشگیری از ابتلا به این زیرسویه، از ماسک استفاده کنید و دست‌های خود را ضدعفونی کنید. همچنین، بهتر است از سفر به کشورهایی که این ویروس در آن‌ها شناخته شده است، خودداری کنید. در صورت بروز علائمی مانند تب، بدن درد، راش پوستی، اسهال و علائم دیگر، خود را ایزوله کرده و به پزشک مراجعه کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا